Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN kontakterna till ICHAT

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Hur gör man för att få över sina msn kontakter till ichat.

Jag har en gång gjort det via jabber.se 2008 men det verkar inte längre fungera längre

FInns det några bra instruktioner på detta på nätet att följa, steg för steg.?

Jag är glad om någon kan hjälpa mig finna information om hur man gör.
Och finns det sätt så det fungerar med videoöverföring och filer är jag glad.

Tack..

iChat har ingen egen adressbok, den använder systemets inbyggda.

Jag skulle vilja råda att använd hitta.se, leta rätt på kompisarna och välj "ladaa ner som vCard".
vCard-filen är en "kontakt" på telefonspråk (Skicka kontakt via BT känner du kanske igen).

Då får du namn, adress och telefonnummer till din kompis.
Lägg sedan till mobilnummer och adresser (ichat och mail)
Då har du alla dina adresser "rock solid" i macen.
Överkurs är att lägga in bild på personen.

NU kan du maila med mailprogrammet, iChatta, du kan även synca med din mobil och får ordning på alla kontakter i den. Alla program som behöver en adress tar den från Adressboken.
Bokar du ett möte i iChat så letar den reda på mötesdeltagare i adressboken t ex.

Hmm..

Kräver inte det att de har Ichat också. annars lär det väl inte fungera.

Jag är en mac användare i en PC värld där alla andra använder msn så därför vil jag förstå hur jag gör för att slippa använda MSN.

DItt svar gav mig inte lösningen på mitt problem så vitt jag förstår. men tack ändå.

Någon annan..??

Det här kan kanske vara nåt!

Hmm,.. NÄ jag får inte hans variant att fungera. KOntakterna dyker inte upp i min ichat, Men sättet han visar på e väldigt bra o pedagogiskt.

Ok, jag missförstod efter som du skrev att du ville ha över KONTAKTERNA.

Vill du hålla kontakten med MSN-folk finns några alternativ (alla diskuteras i flera trådar här på forumet, (bara söka i tre sekunder), några exempel kan va.

Gå via ombudtjänst jabber/meebo o liknande
Kör Adium
Kör emulerat och i en virtuell maskin (paralells/Fusion etc) kör Windows egna grejer.
Kör msn som finns för Mac - glöm video...
Kör aMSN eller Mercury, aMSN fungerar med video men är äckligt fult.

1
Bevaka tråden