Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kan inte installera win 7 på macbook, vad kan felet vara?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo såhär ligger det till

Jag installerade Windows 7 via Boot camp här om dagen, men idag då jag försökte lägga in drivrutiner för att kunna använda min playstation 3 kontroll till datorn så Fuckade någonting sig, så windows gick inte att starta.

så jag hoppade in på Leopard igen å formaterade / tog port patrionen som win 7 låg på, för att sedan göra en ny och installera om.

men då datorn startar om för att starta med win 7 skivan så blir skärmen "svart" och ett " _ " blinkar i vänster övre hörn. - längre än så kommer jag inte..

Någon som vet vad felet kan vara?
Har försökt ett 5-tal gånger men får samma grej varje gång, å måste använda power knappen för att stänga av datorn då det händer..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-21 23:46

Nu har väl inte Apple stöd för Windows 7 via BootCamp riktigt än, så det kan ju vara nåt med det faktum då kanske?

Tag bort partitionen på samma sätt som du skapade den, genom boot camp manager. Skapa sedan om den med boot camp manager och installera om windows.

smurf: mjo, men jag hade Win 7 på macbooken här om dagen utan problem ju.

hummel: det är så jag gjorde, men fungerar inte, jag har även formaterat datorn från leopard skivan å uppdaterat leopard, win 7 fungerarar fortfarande inte.

Jag testade min win 7 beta skiva ifall mitt orginal vart trasigt, även den fungerade inte, så testade windows Xp - får samma grej där.... Så vad kan felet vara ? =/

Idag då jag startade datorn fick jag upp det där det står starta med disk eller vad det är, så startade om datorn, höll nere "ALT" å gick in i leopard. satt i min windows 7 skiva å körde boot camp

Nu gick installationen hur bra som heslt, så problemet löst, frågan är bara vad som orsakade det här, verkar som datorn bara ville ha sömn

Vem blir inte trött av MS..?
(kunde inte låta bli..:-)

mjo, men i detta fallet var det inte windows som fuckade utan macen

undrar dock vad felet var, men nu fungerar allt i alla fall
Windows 7 är faktisk ett riktigt bra OS.

1
Bevaka tråden