Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför inte bokmärken i bokstavsordning?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför i hela friden har inte Safari 4 något så basic som att sortera bokmärken efter bokstavsordning? Finns det någon från Apple som uttalat sig om detta?

Det ringde en kille till mig i förra veckan och sa "Frankly, We don't give a shit"

Tittar nu, visa alla bokmärken och jag kan bara konstatera att du gjort en korrekt observation.
det verkar banne mig som det inte går att göra ett piss med de bookmarks som ligger där.

Ursprungligen av Goflorp:

Det ringde en kille till mig i förra veckan och sa "Frankly, We don't give a shit"

Tittar nu, visa alla bokmärken och jag kan bara konstatera att du gjort en korrekt observation.
det verkar banne mig som det inte går att göra ett piss med de bookmarks som ligger där.

Det är ju ta mig fan katastrof att en så modern webbläsare inte har funktionen att sortera bokmärken efter bokstavsordning. Har lämnat feedback till Apple angående sorteringen, tvivlar på att de lyssnar men man kan ju alltid hoppas.

  • Medlem
  • 2009-12-19 23:09

Du kan ju alltid sortera dem själv, om det är nån tröst.

Ursprungligen av Baron:

Du kan ju alltid sortera dem själv, om det är nån tröst.

Jag är fullt medveten om det, men jag orkar inte med ett 50-tal bokmärken samlade under åren.

  • Medlem
  • 2009-12-20 00:22

50-tal? Jag trodde du hade tusentals. 50 tar väl bara några minuter att få ordning på.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-20 00:31
Ursprungligen av MatsOlov:

Inte riktigt samma ämne. Blev dock inspirerad utav den tråden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-20 16:22

Har Saft installerat och det fixar bl.a. detta. Man vänjer sig vid funktioner hos Saft och blir förvånad när man sitter med Safari på en annan mac...
Saft - THE Vital Extension for Your Safari

Det finns ett trick för att ordna bokmärkena i bokstavsordning (kanske nämns i någon annan tråd):

- Välj visa alla bokmärken.

- Markera alla bokmärken och dra dem från Safari till en ny mapp på skrivbordet.

- Radera alla bokmärken i Safari.

- Gå till Finder, visa innehållet i mappen som lista (i bokstavsordning).

- Dra tillbaka alla bokmärken till Safari, de läggs nu till i bokstavsordning.

(Förslagsvis gör man en backup på bokmärkesfilen innan man börjar trixa med detta.)

Hittade nyss det där tipset (som Mutant nämnde) genom google. A New Mac Tip Every Day: Alphabetizing Safari's bookmarks!

Funkar grymt!

1
Bevaka tråden