Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera Säkert?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-12-19 23:18

Om man nu har surfat runt på internet, på ( Icke Familjära hemsidor )! Räcker det med privat surfning aktiverad i Webbläsaren Safari? Finns det någon tillstymmelse av spår kvar på datorn? Behöver jag radera tomt utrymme med säker överskrivning, har inte fått något klart svar av någon ännu.

  • Medlem
  • 2009-12-20 00:23

Cookies, cache och historik ska väl räcka. men du lämnar spår efter dig på nätet som du inte kan påverka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-20 01:46
Ursprungligen av Baron:

Cookies, cache och historik ska väl räcka. men du lämnar spår efter dig på nätet som du inte kan påverka.

Det kan man ju visserligen göra, men knappast något att bekymra sig att göra för en oskyldig porrsurf som ska döljas från andra i hushållet?!

Det beror väl på vilka kunskaper och verktyg som din partner har tillgång till.

För alla normala personers nyfikna ögon räcker det att slå på Privat surfning.

Är frua däremot über-hacker kan det ju bli jobbigt.

Har inte riktigt koll på top-sites funktionen men den skall också stoppas under "privat surf" så det borde räcka som åtgärd. Se till att din routers brandvägg inte skickar loggen till en annan dator. Annars kan du alltid använda en live-cd av någon linuxdistribution eller liknande för att köra operativsystem och webbläsare från den så lämnar du inga spår inom ditt vanliga operativsystem.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-08 18:26

Om man ställer in för Privat Surf i Safari fungerar det fint.

Men det lämnar spår ändå.
När man tar länken Se din aktuella IP-adress och andra egenskaper om din dator och webbläsare - MinIP.nu då visar vilken språk man använder och vilken
webbläsaren o.s.v.

Jag trodde att Safari skulle bli helt osynligt (inget data om sig själv) när man ställer om till Privat Surf ? Dåligt alltså...

Vet ni någon webbläsaren som är osynligt (lämnar inget data enligt Se din aktuella IP-adress och andra egenskaper om din dator och webbläsare - MinIP.nu) ?

Nu för tiden ska man vara försiktigt. Idag spanas av FRA och alla regeringar o skumma hemsidorna. Jag använder förstås annan IP nummer VPN.
Lika bra att vara anonym, för utvecklingen går åt skogen ! Allt mera bevakningar och elaka hemsidorna....

  • Medlem
  • 2010-08-08 23:23

Jag tror man drar åt sig mer uppmärksamhet genom att försöka vara osynlig...

1
Bevaka tråden