Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kabel - iPhone-/iPod hona -> 3,5 mm stereoplugg

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om man kan få tag på en sådan här i Sverige?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-19 16:09
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Någon som vet om man kan få tag på en sådan här i Sverige?

Var hittade du bilden? Det är ju bara att beställa via Internet, du borde ha den hemma på ett par dagar.

Ursprungligen av kenjon:

Var hittade du bilden? Det är ju bara att beställa via Internet, du borde ha den hemma på ett par dagar.

Lite smidigare att smita in på typ Kjell & Co eller liknande butik istället för att frakta över halva jordklotet med risk för att behöva bråka med tullen etc.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-19 21:40
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Lite smidigare att smita in på typ Kjell & Co eller liknande butik istället för att frakta över halva jordklotet med risk för att behöva bråka med tullen etc.

Du kommer inte att få något bråk med tullen på en sådan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-19 20:34

förlåt en felande yngling - man vad använder man den till?

Tullen skiter i den om den. Är det under en femhundring finns ingen som orkar lägga tid på det.
Jag beställer allt möjligt.

VAR får man tag på kabeln utomlands?

Jag gissar att den gör att man ta ljud från en iPhone rakt in i t ex en AUX-ingång i bilstereon, letar efter en sådan.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-12-19 23:04
Ursprungligen av Goflorp:

Jag gissar att den gör att man ta ljud från en iPhone rakt in i t ex en AUX-ingång i bilstereon, letar efter en sådan.

Den där kabeln har ju en hona i dockkontakten så nåt ljud ut från en iPhone kan det ju inte bli eftersom den inte går att koppla in.

Men en PocketDock från http://www.sendstation.com/ är precis vad du vill ha. Skickas från Tyskland, så nån tull blir det inte.

Tips: välj att betala i dollar så blire billigare.

Mija, du är en klippa. Frugan har Premium Spotify i sin iPhone.
Vi har Bilstereon från himmelriket vad gäller funktioner, men helvetet på jorden när det kommer till att sköta dem.... (man kan knappt byta station på radion utan att stanna bilen)...

Med den där prylen kan hon sätta stereon i AUX-läge, och köra spotify OCH ha laddkabel i grejorna...

Jag har en iPod-/iPhone-kabel direktinkopplad på baksidan av min Volkswagen originalstereo. Det är en kabel som kommer ut genom handskfacket och har då en hankontakt som kopplas in i min iPhone.
Frid och fröjd så långt. Jag får ljud från telefonen direkt i bilstereon, dessutom laddas telefonen samtidigt.

I en annan tråd diskuteras TomTom Car Kit för iPhone. Den dockan har en 3,5 mm stereoutgång och ingen hona för iPod-/iPhone-kontakt.
Det enda sättet att få ljudet från en TomTom Car Kit är att konvertera från 3,5 mm stereoplugg till iPod-/iPhone hona, där jag kan koppla in hanen som kommer från min bilstereo.

Hittade hos tillverkaren själv:
AccessoriesiPod Female End to 3.5 mm Male AUX Extension Cable 4FT

$9,75 plus frakt $7,99. Totalt ca 140 SEK. Det tror jag att jag har råd med.

Då kan jag dels köpa en TomTom Car Kit för iPhone och skicka vidare ljudet ur 3,5 mm-kontakten till stereon, samt att passagerare som inte har iPod eller iPhone kan skicka in ljudet från sin spelare i min stereo.

Tror det får bli en sådan.

Om man läser på vidare på länken du postade så står bl.a. det här: "Note: This item will not work with OEM iPod car adapters such as BMW native iPod adapter and it will not work with Bose Sounddock system."

Bara så att du är säker på att den fungerar med den adapter som du redan har i bilen... Inte för att jag vet varför den inte skulle göra det men när de skriver sådär så… är väl kanske bara om man har nåt integererat iPodsystem i bilen kanske...

Hannes

Ursprungligen av Hamparaffe:

Om man läser på vidare på länken du postade så står bl.a. det här: "Note: This item will not work with OEM iPod car adapters such as BMW native iPod adapter and it will not work with Bose Sounddock system."

Bara så att du är säker på att den fungerar med den adapter som du redan har i bilen... Inte för att jag vet varför den inte skulle göra det men när de skriver sådär så… är väl kanske bara om man har nåt integererat iPodsystem i bilen kanske...

Hannes

Jo jag såg det. Men längre ner på sidan står det:
– Will work with any aftermarket iPod input adapters, such as car stereo adapters different from GROM Audio brand, iPod dock cables and systems.

Men eftersom det bara kostade 140 kr tänkte jag att jag har råd att testa.

1
Bevaka tråden