Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash segar ner iTunes/OS X?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Har under några börjat märka att min Macbook Unibody 2.66 2GB börjar bli lite halv krasslig när jag kollar på youtube.. det har blivit värre och värre och idag kunde jag inte ens ha två youtube HD fönster uppe.. Vad har hänt? förut kunde jag ha flera uppe samt massor med forum flikar osv osv.

Nu ikväll så hade jag itunes igång med musik på och drog igång ett youtube klipp av misstag, inte i HQ eller HD utan gamla sorgliga youtube kvaliten..
itunes musiken börjar hacka, som om den hoppar över varannan sekund på låten..

itunes har ibland (inte så ofta) pausat podcasts av sig själv när jag rört macbooken lite.. antagligen hårddisken som inte gillat de men bör nämnas ändå..

Jag kör leopard och ska uppgradera till snow leopard på julafton..
dock kanske en lösning på det här problemet skulle vara skönt att ha ur vädret först...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-12-19 01:04

Kan nog faktiskt instämma. Skulle kolla på ett HD-klipp häromdagen och irriterades grymt av hur det laggade och så har det inte varit förut. Körde samma klipp i Google Chrome och där flöt det utan besvär. Störande då jag gillar Safari.

Jag använder Firefox...

Så det funkar bra i Google Chrome? :S

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-12-19 09:52

Se till att ha senaste Flash-pluggen från Adobe. Helst ska du nog köra med v10.1 beta som finns att plocka hem. Den är "Intel only" vilket är aktuellt i just ditt fall.

Jag har 10,0,32,18 intallerat enligt adobes sida.. så drog ner Flash Player 10.1 Beta 2..
Så nu ska vi se! Tack för tipset

Edit: Uppdaterade iTunes också från 9.01 till 9.02

Nu funkar det bra! Sitter med 5 Youtube HD klipp och iTunes igång!

Senast redigerat 2009-12-19 10:32
  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-19 10:34
Ursprungligen av bazzie:

Jag har 10,0,32,18 intallerat enligt adobes sida.. så drog ner Flash Player 10.1 Beta 2..
Så nu ska vi se! Tack för tipset

Edit: Uppdaterade iTunes också från 9.01 till 9.02

Nu funkar det bra! Sitter med 5 Youtube HD klipp och iTunes igång!

Blir det inte lite rörigt med fem yotube-klipp och iTunes igång samtidigt? Kakafoni, typ.
Jag tycker det blir för mycket med iTunes och ett youtube-klipp på en och samma gång.

Ursprungligen av Konrad:

Blir det inte lite rörigt med fem yotube-klipp och iTunes igång samtidigt? Kakafoni, typ.
Jag tycker det blir för mycket med iTunes och ett youtube-klipp på en och samma gång.

Touch Arcade har flera klipp på samma sida t ex. Drar igång några, och pausar för att buffra upp. . redan då började itunes lagga.. aja det är ur vädret nu iaf .)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-19 11:57

Här är lösningen :
ClickToFlash
edit: Såg nu att du_ville_ se, ibland ligger det ju dock fler flash-prylar på samma sida..kanske kan va nått att ha iaf då

1
Bevaka tråden