Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Julpub torsdagen den 17 december, Sundsvall

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag får göra ett försök att organisera en pub igen då varken Sidde eller Gustaf verkar ha tid:

Platsen är Given - Bishops,

liksom tiden på dygnet - från 19.00

...men vilken vecka eller vilken dag? Ja, det vänner får Vi försöka komma överens om.

Vecka 50 eller 51 vore kanske det bästa och dagar vi har att välja mellan är kanske bara onsdagar och torsdagar (är iaf de dagar puben oftast, om jag minns rätt, brukar hamna på)

Låt diskuterandet börja...in...three, two, one...Shoot!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-11-30 19:45

Låter kul. Jag har varit grymt upptagen senaste veckorna med både arbete och flytt, så jag har inte riktigt hunnit med att checka till 99 i den mån jag velat.

Men jag är på, torsdagar gillar jag för fredagar är man ganska slö på jobbet ändå.

Ursprungligen av Sidde:

Låter kul. Jag har varit grymt upptagen senaste veckorna med både arbete och flytt, så jag har inte riktigt hunnit med att checka till 99 i den mån jag velat.

Men jag är på, torsdagar gillar jag för fredagar är man ganska slö på jobbet ändå.

Instämmer med Sidde. Så torsdagar fungerar bra för båda veckorna som är upp till förslag.

Låter spännande. Jag kanske dyker upp.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-03 17:48

Händer det något eller ska den allt mer skäggiga Sidde bumpa tråden lite och utlysa ett datum?
Var ju inget jätteintresse i tråden, med bara 2-3 deltagare.

Är Torsdag den 10e klockan 19.00 på Bishops bra tid och plats? Eller ska vi köra en fredag för första gången på länge och supa ner oss fullständigt?

Ursprungligen av Sidde:

Händer det något eller ska den allt mer skäggiga Sidde bumpa tråden lite och utlysa ett datum?
Var ju inget jätteintresse i tråden, med bara 2-3 deltagare.

Är Torsdag den 10e klockan 19.00 på Bishops bra tid och plats? Eller ska vi köra en fredag för första gången på länge och supa ner oss fullständigt?

Bumpa på. Förstår inte vart alla tagit vägen o med alla menar jag alla som förutom ovanstående var med på förra puben.

Jag hänger med på vilket som helst men jag tror det är enklast att få deltagare till en torsdag så här i juletider.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-03 19:14

Satt datum i topicen, vi får väl ändra om det blir ändrat.

Ursprungligen av Sidde:

Satt datum i topicen, vi får väl ändra om det blir ändrat.

Bra, ska försöka boka in 10 dec.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-07 12:08

Verkar vara lite glest med intressen för att dyka upp denna gång. Vad är planen med 3st + eventuellt en till, ska vi köra på eller ska vi ställa in?

Ursprungligen av Sidde:

Verkar vara lite glest med intressen för att dyka upp denna gång. Vad är planen med 3st + eventuellt en till, ska vi köra på eller ska vi ställa in?

Vi kan ju testa att skjuta fram det en vecka samt skicka pm till de övriga

Ursprungligen av Sidde:

Verkar vara lite glest med intressen för att dyka upp denna gång. Vad är planen med 3st + eventuellt en till, ska vi köra på eller ska vi ställa in?

Satsa på nästa vecka annars får vi ta och ställa in. Tycks som vi har lyckats skrämma bort alla människor, vilket är tråkigt.

Verkar som vi behöver en ny start för Mitt99Mac...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-08 18:09

Torsdag nästa vecka den 17 dec kl 19 på Bishops låter bra. Jag kommer gärna då. Jag skulle ha kommit den här veckan också då jag inte kunde komma förra gången.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-08 18:35

Vi säger den 17e då så kanske fler kan uppmärksamma detta event. Ändrade topicen.

Med PatNil's anmälan är deltagarlistan som följer (hittills):

CeM (dvs me)
Sidde
Gustaf
PatNil
D'Artagnan (ev)
Ev. också min kompis Jesper

C'mon you ppl! Var är ni?

Senast redigerat 2009-12-11 23:11

Ser lovande ut i alla fall, man kan aldrig få för lite öl.

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Ser lovande ut i alla fall, man kan aldrig få för lite öl.

för mycket menar du väl...?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-12-12 16:36

Jag kommer!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-12 16:40
Ursprungligen av VaCUm:

Jag kommer!

Inte sedan 2004 har du dykt upp, detta ska bli grejer det.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

för mycket menar du väl...?

Ha ha, ja ja... man ska inte alltid lyssna på mig eller för den del vad jag skriver.

Ursprungligen av Sidde:

Inte sedan 2004 har du dykt upp, detta ska bli grejer det.

Trevligt!

Jag kommer också! Laddar för god julöl och trevliga diskussioner om diverse magiska musar till social medier.

Såg den här tråden först i dag, då jag har inte varit så aktiv på senare tider.
Jag är lite småförkyld just nu, men om jag mår bra på torsdag dyker jag gärna upp för att träffa alla trevliga killar.

Dax för uppdaterad deltagarlista:

CeM (dvs me)
Sidde
Gustaf
PatNil
D'Artagnan (ev)
Ev. också min kompis Jesper
VaCUm
pick-me-up (ev)

Gla' Lucia!

Traskade förbi kyrkan vid två tillfällen ikväll. Kl. 16.30 ingen kö alls, kl. 17.30 fyra personer bred kö från kyrkporten ner till kyrkans hus. Kände inte för att ställa mig i den kön.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-13 17:59
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Dax för uppdaterad deltagarlista:

CeM (dvs me)
Sidde
Gustaf
PatNil
D'Artagnan (ev)
Ev. också min kompis Jesper
VaCUm
pick-me-up (ev)

Gla' Lucia!

Traskade förbi kyrkan vid två tillfällen ikväll. Kl. 16.30 ingen kö alls, kl. 17.30 fyra personer bred kö från kyrkporten ner till kyrkans hus. Kände inte för att ställa mig i den kön.

Vad hade du tänkt göra på kyrkan, de har väl ändå inga macar!

Ursprungligen av Sidde:

Vad hade du tänkt göra på kyrkan, de har väl ändå inga macar!

Det är ju Lucia. Tänkte eventuellt jag skulle titta på och lyssna lite men kön var avskräckande.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det är ju Lucia. Tänkte eventuellt jag skulle titta på och lyssna lite men kön var avskräckande.

Tur det blir en julträff med Mitt99Mac istället då

Ser man på bra initiativ!
Jag kan då som vanligt inte komma kl 19 eftersom barnen ska läggas då.
Men om jag orkar (=åka buss) så kommer även jag.

Hur ser det ut för ikväll? Vilka kommer och vilka kommer inte?

Ursprungligen av G.Lindqvist:

Hur ser det ut för ikväll? Vilka kommer och vilka kommer inte?

Så här ser det ut nu:

CeM (dvs me)
Sidde
Gustaf
PatNil
D'Artagnan (ev)
VaCUm
pick-me-up (ev)

Kommer inte (sjuk): Min kompis Jesper

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-17 15:26

Jag och vacum lär dyka upp kanske strax efter 18 för en matbit. Tror inte jag kan vänta sålänge annars för mat som till kanske 19.30

jag kommer nog runt halv sju isåfall eller iaf så fort jag kan. Vet ännu inte om jag ska äta hemma eller där.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-17 18:02

Jag kommer äta hemma innan jag åker till Bishops.

Bevaka tråden