Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Epson funkar ej med 10.6

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har hittat några nya drivrutiner till Epson (PX700) som får den att fungera efter upgrade till SnowLeopard? Det verkar som det är många som drabbats av att Epson skrivaren slutar funka efter 10.6. Förutom denna (stora) bugg tycker jag att snöleoparden känns fin.

  • Medlem
  • 2009-12-13 18:40

Snöleoparden har en ny underbar funktion som innebär att den själv laddar ner de drivrutiner som behövs (som programmuppdateraren) när man lägger till en skrivare. Då hämtas snöleopardkompatibla drivrutiner. Om datorn redan har drivisar, t ex gamla som inte fungerar, händer inget. Pröva därför:

[1] Avinstallera skrivaren (minustecknet under listan med skrivare)

[2] Släng alla drivrutiner till Epsonskrivare (eller alla om du inte har andra skrivare) /bibliotek/printers/ och ~/bibliotek/printers/

[3] Lägg till skrivaren på nytt och hoppas på frågan "Skall drivrutiner hämtas?".

[4] Acceptera nedladdning av drivrutinen.

PS macuddevalla, jag gick på Agnebergsskolan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 11:29

DrDip, Apple skickar ut nya uppdateringar av skrivardrivrutiner med jämna mellanrum i Programuppdatering. Alltså bättre att köra den istället för att ta bort massor med drivrutiner. Apple skriver här att drivrutinen nyligen har uppdaterats iallafall w-versionen.

macuddevalla, se till och uppdatera till Mac OS X 10.6.2 och se om du inte får upp en Epson-uppdatering i Programuppdatering. I värsta fall laddar du ned hela Epson-paketet och installerar.

  • Medlem
  • 2009-12-14 13:59
Ursprungligen av acke:

DrDip, Apple skickar ut nya uppdateringar av skrivardrivrutiner med jämna mellanrum i Programuppdatering. Alltså bättre att köra den istället för att ta bort massor med drivrutiner. Apple skriver här att drivrutinen nyligen har uppdaterats iallafall w-versionen.

Perfekt!

Men tyvärr hade jag laddat ner senare drivrutiner från skrivartillverkarens hemsida som inte funkade. Apple uppdaterade inte med korrekta drivisar eftersom tillverkningsdatumet inte var nyare. Jag fick Apples först när jag raderat de andra faktiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-16 19:02

macuddevalla > Har på laddat ned den senaste uppdateringen? Det står ett + framför en drivrutin till v700 vilket betyder att det kommit nyligen, kanske igår.

1
Bevaka tråden