Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BetterTouchTool (Modifiera/skapa gestures på Magic Mouse och trackpad)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill gärna tipsa om det här programmet som låter dig ändra och skapa en hel mängd olika gestures för både din magicMouse och din touchpad, såväl "globalt" som för specifika program.

Jag har inte hunnit hårdtesta programmet som heller inte är färdigutvecklat.
Dock är strömmen av uppdateringar "konstant".

Eftersom apple inte låter oss göra det här i systeminställningarna så har programmet en given plats bland mina inloggingsobjekt.

Tror det är fler än jag som väntat på något liknande:

SecondBar & BetterTouchTool Blog

Senast redigerat 2009-11-24 17:20
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-11-25 12:23

Sweet, verkar som man kan fixa så att expose startar med en gesture. då kanske det blir en Magic Mouse för mig iaf

Det funkar faktiskt riktigt bra. Vissa saker som att zooma med "pinch" funkar dock lite sämre.

  • Medlem
  • 2009-11-27 23:04

Underbart!

Wow! Tack för tipset!
Detta var ju verkligen efterlängtat.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-12-13 12:56

Håller på & testar...höger "tap" i denna ruta.. funkar, vänstertap.. as well, Ctrl+two finger tap --> Exposé...OK, hajar, allt fint - men, jag längtar efter att kunna köra med vänstertap och sedan fortsätta glida åt sidan --> markera text t.ex.
Eller missar jag något som redan finns under Prefs?
Men Gud, vilken app, vill donera

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-15 16:42

Har kört med min MagicMouse i ett par timmar och störde mig verkligen på att Exposé inte funkade som på min Pro med 3 finger swipe. Men med det här programmet löste ju allt!!!

Detta är ett måste för alla med en MagicMouse! Att du sen kan öka känsligheten på musen utan att sitta och skriva massa kommandon i terminalen!

  • Medlem
  • 2009-12-15 21:04

[QUOTE="Zebbe";1853645]Har kört med min MagicMouse i ett par timmar och störde mig verkligen på att Exposé inte funkade som på min Pro med 3 finger swipe.[/QUOTE]

Pro? MBP alltså?? Sen är det inte så konstigt att 3 fingers swipe inte fungerar eftersom Apples egen mjukvara för MM inte stödjer det.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-12-16 07:37
Ursprungligen av Dalle:

Pro? MBP alltså?? Sen är det inte så konstigt att 3 fingers swipe inte fungerar eftersom Apples egen mjukvara för MM inte stödjer det.

Så det är alltså olika gestures på mössen och pekplattorna? Det verkar inte väldigt genomtänkt att ha det på det viset.

1
Bevaka tråden