Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa photoshop på usa/ebay?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-09 11:22

Photoshop cs4 engelsk vs kostar här knapt 10tkr, i nätbutik/ebay runt 400 dollars. Är det ngn som har erfarenhet av detta? Det ser ut på papperet som man kan tjäna en hel del pengar på detta, men finns det någon hake? (typ för bra för att vara sant?) Någon som t.om har någon butik att rekomendera.

Tack på förhand!

Det är inte säkert den går att uppgradera om du inte köper uppgraderingen samma väg.
Du har inte rätt till support och liknande saker om du får problem.

Två saker jag kan tänka på på rak arm.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-12-12 17:09

Jag fick ett mail med en länk till den här sidan. Photoshop CS4 Extended för $99.90. Låter för bra för att vara sant. Någon som har handlat här och vet att det inte är fake?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-12-12 17:35
Ursprungligen av onnyt:

Låter för bra för att vara sant.

Brukar oftast vara det.

Ursprungligen av onnyt:

Jag fick ett mail med en länk till den här sidan. Photoshop CS4 Extended för $99.90. Låter för bra för att vara sant. Någon som har handlat här och vet att det inte är fake?

Den där typen av "butiker" är i 100 % av fallen helt oseriösa bluffmakare och om du över huvudtaget får något är det en piratkopierad version. Det finns de som sätter upp sådana där webbbutiker, låter de ligga uppe ett par veckor och tjänar pengar på godtrogna som tror att de köper riktiga program. Sedan registrerar de ett nytt domännamn och tar verksamheten någon annanstans.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-12-12 17:44

Min tanke också men om någon har handlat där och det funkar så vore det ett ypperligt tillfälle.

Ursprungligen av onnyt:

Min tanke också men om någon har handlat där och det funkar så vore det ett ypperligt tillfälle.

Varför det, att betala för något från en källa du inte vet vad det är och få något som du inte heller vet riktigt vem/vilka det är. Dessutom, för att sen inte få hjälp från tillverkaren, t.ex Adobe, när du sen får problem...

Som sagt, om det verkar för bra att vara sant - så är det just det... För bra att vara sant.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-12-12 19:52

Det är ju därför jag frågar

Läs igenom deras policy, säger väl allt:

2.5 Software can’t be registered on-line due to the definite limitations;
2.6 You won’t be able to receive any printed license confirmation;

Ebay däremot brukar väl vara ok, men alltid bäst att kolla säljarens tidigare referenser, och vara medveten om att tull + moms tillkommer om det är USA det handlar om.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-12-12 20:09

Är inte så bra på sådant här. Skall hålla mig därifrån i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 11:49

Jag skulle vara helt nöjd om någon som köpt ph4 på någon nätbutik over there berättade hur det funkade och vad som tillkom i div avgifter!

Jag tror det billigaste sättet man kan få tag på en CS4 är att köpa den som student.
Det finns en del erbjudanden på "csn-kortet".se eller vad det är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-15 10:46

Tack Goflorp. det var verkligen ett schangtilt pris. synd att jag inte är student...

Ursprungligen av gapen:

Tack Goflorp. det var verkligen ett schangtilt pris. synd att jag inte är student...

Har du inte ngn student i bekantskapskretsen - de är oftast ytterst mutbara...

1
Bevaka tråden