Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"bakgrund" i Photoshop - ändra?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag undrar om man kan ändra bakgrunden istället för att ha ingenting där? Alltså inte när jag håller på med en bild utan bakgrunden i själva programmet. Nu ser jag ju Itunes i bakgrunden till exempel. Ni kanske förstår lättare om ni kollar bilden än mina urkassa förklaring

http://h1.ripway.com/vinter/photoshop.tiff

tack!

Ta tag i nedre hörnet på bilden och dra så att den täcker så stor del av skrivbordet som du vill ha täckt. Du får då en grå bakgrund till din bild

men om jag håller på med flera små bilder samtidigt? och vill ha dom liggandes så jag ser alla samtidigt, måste jag tajma och dra så det passar perfekt då? ;O

Om du har gott om minne så kan du göra en liten bild som du drar ut bakgrunden på och har underst.. Jobba sedan med de övriga genom att klicka på den allt eftersom. Så länge du undviker att klicka på den du dragit ut så ligger den snällt kvar underst

(Det kanske finns fler sätt - detta var bara något jag kom på i all hast (många av mina arbetssätt är sådana )

Macwitty, aa okej kan prova

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 20:25

tryck på tangenten f några gånger så får du se..

edit: (när du har en bild öppen)

öhm, vad ska hända då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-10 22:57
Ursprungligen av Loviisa92:

öhm, vad ska hända då?

öhm, testa bara!

F tangenten ger dig helskärmsläge. det finns några olika. den första centrerar utifrån cs3ans nya sätt att hantera paletter, nummer två och tre ger dig fri flyttbarhet av canvas , även utanför skärmens dimensioner samt du kan du kan ändra bakgrundsfärg, det startar med grå och svart om jag inte minns fel. och ett fjärde tryck tar dig åter till fönster vyn.

Om man tillfälligt vill se olika fönster sida vid sida brukar jag använda exposen, som jag har ställt till aktivt hörn, det är mycket praktiskt.

förstår inte riktigt vad du menar men Ken Ring är soft

haha har redan fått svar på min fråga typ aa ken äger skiten ur alla

förstår fortfarande inte vad som händer om jag trycker på F några gånger ^^

Ser du inte bakgrunden?

SOm sagt använd F tangenten eller ladda ner det grymma programet Think om man vill ha flera bilder mot tex svart i photoshop..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-12 12:30
Ursprungligen av Loviisa92:

Hejsan!

Jag undrar om man kan ändra bakgrunden istället för att ha ingenting där? Alltså inte när jag håller på med en bild utan bakgrunden i själva programmet. Nu ser jag ju Itunes i bakgrunden till exempel. Ni kanske förstår lättare om ni kollar bilden än mina urkassa förklaring

http://h1.ripway.com/vinter/photoshop.tiff

tack!

För att få det du beskriver ska du köra windows. Som tur har Mac programm inte den funktionen och jag hoppas aldrig kommer att få den.

//Rob

Om du har en bra skrivbordsbakgrund kan du försöka med Alt+Kringla+H (eller "Göm övriga" från Photoshop-menyn),

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 08:34

Photoshop. Helskärmsläge svat eller grå.

När man är i helskärmsläget i Photoshop ser man ju bilden mot grå bakgrund med bilden centrerad i arbetsytan. Mitt favoritläge. Nu har dock bagrunden blivit svart. Visste inte ends att det gick. Hur ställer man tillbaka till grått?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-14 09:41

Prova med tipset ovan, tryck på tangenten f.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 10:18

Jo visst! För att växla mellan Standard, Helskärm, Fullskärm med menyrad och Fullskärm. Men Om man är i helskärmsläge där du ser förnstres ram med den information som finns i ramen längst ner och filnamnet högst upp brukar detta läge vara med grå bakgrund. Detta läge har nu växlat till svart bakgrund för mig och jag skulle vilja komma tillbaka till grå bakgrund.

Men hallå.. tryck på f igen. Och en gång till så blir det grått igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 10:26

Än en gång. F tangenten växlar mellan lägena Standard, Helskärm, Fullskärm med menyrad och Fullskärm. Det växlar inte bakgrund i läget Helskärm. Försök hålla en nivå i duskussionerna!!!!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-14 10:37
Ursprungligen av Artpaj:

Än en gång. F tangenten växlar mellan lägena Standard, Helskärm, Fullskärm med menyrad och Fullskärm. Det växlar inte bakgrund i läget Helskärm. Försök hålla en nivå i duskussionerna!!!!

Hos mig gör det så. Vilken version av cs har du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 10:45

Sitter på 3:an. Här växlar det enligt nedan.

1. Vanligt standarde dokumentfönster.
2. Helskärmsläge. Alltså dokumentfönstret fyller skärmen. Man ser fortfarande dokumentfönstres ram. Svat bakgrund. Jag hade i detta läge grått förut.
3. Fullskärmsläge. Alltså grå bakgrund över hela skärmen utan dokumentförnstrest ram.
4. Fullskärmsläge. Alltså svrat bakgrund över hela skärmen utan dokumentfönstrets ram.
5. Tillbaka till standard.
6. osv

Och vill man att programmets alla fönster och paneler ska hålla ihop går man till menyn Fönster och väljer Programram. Vill man justera visning av dokument och paneler så går man in i Inställningar och bockar för de alternativ man önskar. Hjälpen förklarar vad de olika alternativen innebär

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 11:04

Programramn hittar jag inteHittar inte heller nåt i inställningar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 12:10

Jag svarar mig själv! För er som kanske hamnar inför samma fråga. Man höger-klickar på bakgrunden så kan du välja färg. Enkelt va

Ha en bra dag allihop.

Jens

Ville inte verka otrevlig förut.. men att högerklicka på bakgrunden fungerar inte hos mig och Cs2. Om jag vill ha rent från paletter och fönster och grått trycker jag ’f’ och tab.

1
Bevaka tråden