Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur logga in på Gmail automatiskt?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varför kan inte Notify (Vibealicious), Mailchecker (Mail Checker | Scue) eller ens info.xhead (info.xhead - Password Manager and Personal Database for Mac® OS X) lyckas logga in mig på gmail direkt? All info är ifyllt i programmen, i keychain och safari. Infon är redan i fälten och ändå måste jag klicka på login? Ibland har det funkat men ändå händer något som gör att det faller tillbaka till det vanliga.. Förbannade dagen då jag skapade 12-karaktärs-lösenord.. hjälp?

Senast redigerat 2009-12-14 00:18
  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-14 07:42

Jag har Notifier från Gmail.

Yes!!

Tyvärr kan man inte ha flera konton med Notifier, det hjälps inte att installera 3 olika heller. Tyvärr. När jag provade det så var jag också tvungen att klicka på Login för att komma in i mailen, såvitt jag minns..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-14 08:34

Varför kopplar du inte dina Gmailkonton till Apples Mail?

För att gmail har allt jag behöver? Har funderat på det där, men i slutändan var det så mycket tjafs med det att jag la ner och körde det som vanligt.. har inte tålamod för det.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-12-15 20:02
Ursprungligen av klarabara:

För att gmail har allt jag behöver? Har funderat på det där, men i slutändan var det så mycket tjafs med det att jag la ner och körde det som vanligt.. har inte tålamod för det.

Förutom notifiering uppenbarligen, vilket mail löser på 5 minuter om du följer deras instruktioner långsamt.

Kan tillägga att jag är supernöjd med deras GRATIS imap mail. Betalade tidigare för detta...

Edit, nuförtiden finns ju redan gmail konton förinställda i mail har jag för mig!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-14 13:18

Allt körs på deras server. Lägg till imap konto i Mail så ska det fungera utan problem. Kolla googles instruktioner.

//Rob

Tack, jag är bara inte intresserad av att använda Mail.

  • Medlem
  • Säffle
  • 2009-12-15 19:32

Mailplane brings Gmail to your Mac desktop kostar pengar men funkar bra för mig och hanterar flera konton utan krångel....

Finns massor av sätt att undvika safari-inloggning tydligen, men nu har det på nåt vänster löst sig i Notifier! Jag klickar på brevet och kommer in i min mailbox! Wohoo!

Ska kolla upp mailplanet närmre.

Hur håller sig Conversations i Mail, de är ju essential..? Kan inte ha mail-konversationer med min pappa eftersom hans mail-program klipper dem. Ibland har inte ens mitt tredje brev kommit fram..

Det där med att läsa långsamt är kanske inte riktigt min starkaste gren om inte resultatet som ska komma därefter är åtråvärt nog, kanske därför jag helst hänger med gmail i safari?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-12-15 21:12

Detta kan kanske vara av intresse?
Gmail Conversations in Apple Mail Hawk Wings

Tycker själv inte om conversations men det är ju en smaksak klart

1
Bevaka tråden