Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Altec Lansing T612 ELLER Logitech Pure-Fi Anywhere 2

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-12-10 18:55

Min sambo önskar sig högtalare till iphonen i julklapp och det står mellan dessa, Altec Lansing T612 ELLER Logitech Pure-Fi Anywhere 2. Tanken är att han ska kunna ha högtalaren på kontoret (där spelar man inte så högt) och ibland med till stugan (där är det fri volym). Finns det någon där ute som har hört/haft/testat någon av dessa högtalare och kan säga för- och nackdelar med dem? Det är ungefär samma pris på båda, knappt 1500 kr. Jag vill bara ge honom den med bäst ljud. Någon som har bättre koll än jag? Vilken hade du valt?
/Maja

Jag har kört med LogiTech Pure-fi ett par år och den är grym!
Köpte Anywhere 2-varianten i somras och är inte ett dugg besviken.
Jag har ganska stora krav på ljud ska jag tillägga.

Altec Lansing iMT620 har även FM-radio. Och har även uppladdningsbart batteri som ett plus. Snygg och helt ok ljud. Så det är mitt tips. Köpte på siba, svågertorp i Malmö för 1495 kr.

Skaffade den efter att ha lämnat tillbaka 2 likadana Logitech Pure-Fi Anytime som fick grava högtalarproblem (skrap/svaj-ljud) efter ca 5 veckor. Bägge två exemplaren - samma fel (!)

sjovall:
Har inte haft alls samma problem som du nämner.
Laddbart batteri finns även i Logitech Pure-fi Anywhere.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-14 10:38

Jag köpte Altec Lansing T612 för några dagar sedan, och jag är verkligen positivt överraskad. Ljudet är grymt för att komma från små högtalare....
Kan bara rekommendera..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-01-05 17:13

Tusen tack för goda råd.

Jag hittade båda mina alternativ i olika affärer här i stan och var runt och testlyssnade och funderade på era kommentarer. Det slutade med att Altecen vann! Högtalaren har gått hela jul och nyår och vi är båda supernöjda med ljudet. Kanonljud.
/Maja

Formidabelt att Maja99 skriver hur det hela slutade.
Det är nästan alltid så att trådar slutar i tomma intet, men så icke här. Exemplariskt!

1
Bevaka tråden