Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Borttappad USB-pryl

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon har tappat en viktig usb-pryl utanför centralstationen i Stockholm på onsdag 9 dec 2009. Hade inte tid att lämna in den på avdelningen för borttappade gods på centralstationen. Den återfås mot korrekt utförlig beskrivning. PM:a beskrivningen till mig om du saknar den viktiga prylen.

Va nyfiken man blev ....

  • Medlem
  • 2009-12-11 22:14

Kan du inte hinta lite om vad den innehåller?

Jag kan avslöja att det inte är ett vitt Apple modem
För ett sådant har jag tappat någonstans i Uppsala eller Stockholm 9-10 december

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-12-12 07:56

Ajdå. Hur stor är chansen att prylens ägare läser här? Eller vet Vikingen att ägaren är en medlem?

Ursprungligen av frukt:

Ajdå. Hur stor är chansen att prylens ägare läser här? Eller vet Vikingen att ägaren är en medlem?

Nej, det vet jag inte, men jag chansar…

Chansen att prylägaren (eller någon han/hon känner) läser här är i alla fall större än chansen att den kommer till rätta om man lägger den på en bänk i vänthallen.

Men du kan ju lämna den till personalen på en annan station, de skickar sånt till rätt ställe. Det brukar skrivas in i system om saker hittas. Annars måste man ju åka till slutstationen för att hämta en glömd pryl på tåget? Säker på att de har nån slags connection mellan stations-hallarna, i alla fall per telefon?

Dongel gissar jag.

Zimmerman har rätt. Jag kan inte berätta mer, annars kan någon annan än ägaren fråga efter den. För mig är det viktigt att dess rättmätige ägare får sin pryl tillbaka. Hör jag inget från ägaren vänder jag mig till tillverkaren. Jag vet vilket program det tillhör, så därför vet jag att chansen är störst i denna forum.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-12 10:08

Varför sitter du här och tror att någon ska läsa om sin borrttappade USB-pryl? Det är ganska osannolikt. Varför har du inte lämnat den till Polisen eller lämnat in den på hittegods på Centralen?
Dålig stil tycker jag, dessutom har det gått flera dagar innan du kunde masa dig till tangentbordet och skriva om det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-12-12 10:12

Eventuell fyndförseelse är brottslig.

Hur 17 kan man kritisera att han letar efter ägaren till en viktig pryl? Det ska väl uppmuntras!

Även om det finns bättre sätt att göra det på så kanske trådskaparens liv just nu inte innehåller luckor för att springa till polisen och hålla på och jiddra, det vet ju inte vi. Det här är bättre än inget.

1
Bevaka tråden