Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mellandagsmacpub i Umeå 2009

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Traditionsenlig mellandagsmacpub i Umeå!

När? 30/12 2009 klockan 18:30

Var? Antagligen Bishops

Ursprungligt inlägg:

Hej go'vänner!

Vad tror ni, börjar det vara dags att planera in något för mellandagarna?

Senast redigerat 2009-12-24 11:54
  • Medlem
  • 2009-12-08 19:14

Låter lysande!

Sä trevli't att 'n Samuel kan va' närvarande i år!

  • Medlem
  • 2009-12-08 19:15

Joråsåatteee.... Långhelg dårå.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-08 19:59

Tycker jag låter som ett bra förslag, 28-29-30 är jag tillgänglig för pubbesök

  • Medlem
  • 2009-12-08 19:59

Men, skoj! Jag ska se vad som står på schemat. Jag är möjligen enleverad till Arvidsjaur. Vad tänkte vi oss för datum?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-08 20:02
Ursprungligen av lufra:

Jag är möjligen enleverad till Arvidsjaur. Vad tänkte vi oss för datum?

Är det inte främst jungfrur som brukar bli enlevererade?

  • Medlem
  • 2009-12-08 23:29
Ursprungligen av rhesus:

Är det inte främst jungfrur som brukar bli enlevererade?

Jo, men norrbottningar är inte så pjåskiga. Ägnar du mer tid åt datorn än skotern behöver du bli ivägburen och fullproppad med mat, och därmed basta. Det är så de gör.

Ja, jag tror också att årets allra sista dagar är bra, ju senare desto säkrare.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-11 13:37
Ursprungligen av lufra:

Jo, men norrbottningar är inte så pjåskiga. Ägnar du mer tid åt datorn än skotern behöver du bli ivägburen och fullproppad med mat, och därmed basta. Det är så de gör.

Ja, jag tror också att årets allra sista dagar är bra, ju senare desto säkrare.

Som norrbottning måste jag väl delvis hålla med dig men vågar ändå påstå att man inte enlevererar fullvuxna karlar. Ägnar en karl för mycket tid åt datorn och för lite åt Ockelbon så får man ge honom lite kaffekask och en knuff i rätt riktning helt enkelt.

Tyvärr är jag nog "enlevererad" till Värmland vid den tiden så ni får klara er utan mig.

Någon av dagarna 28, 29 eller 30 låter rimligt för mig i alla fall.

När vet herr lufra när han är åter i stan?

28, 29 eller 30 går bra för mig.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-12-08 20:32

Låter son vettiga dagar, I'm in.

Men då tycker jag att vi säger den 30:e! Ingen har ju kritiserat det datumet, och det är det troligaste datumet för lufra.

Dessutom har man väl hunnit vila lite från all julmat så att man orkar sätta i sig lite mat och öl också!

Jag håller med staed, vi siktar på onsdag 30 december, om inte någon protesterar.

Nästa fråga: Var?

Våra mellandagsmacpubar har oftast hållits nere på stan på O'Learys, inte minst för att vårt stamhak på Berghem brukar ha julstängt. Nu är det Allstar som håller till där, och det är en helt ok lokal på det sättet att den tar mycket folk och det är en avslappnad stämning där. Men jag är öppen för andra förslag också.

Hur är O'Learys nya lokaler?

Ursprungligen av staed:

Hur är O'Learys nya lokaler?

Jag var in och vände där (det var fullt) och jag var inte så imponerad, det kändes lite rörigt och jag gillade det bättre när det var 2våningar där. Men det är inte katastrof, däremot måste man nog boka bord för det är inte så stort som gamla stället.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-12-09 23:08
Ursprungligen av Adrian B:

Jag var in och vände där (det var fullt) och jag var inte så imponerad, det kändes lite rörigt och jag gillade det bättre när det var 2våningar där. Men det är inte katastrof, däremot måste man nog boka bord för det är inte så stort som gamla stället.

Det är två våningar på Olearys också. Men jag tror inte det är det bästa stället för en mac-pub. Jag kan nog vara med också.

Ok.. Och om man väljer Bishops måste man ju definitivt boka bord.

Åsså gärna någonstans utan för besvärlig terräng (typ trappor) eftersom jag antagligen kommer att hoppa omkring med dubbla kryckor.

Men inget av ställena som nämnts kräver ju intensiv trappkryckning, så det ska väl vara lugnt

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-12-10 22:51

Jag lägger min röst på Bishops. Andrahandsvalet får bli Allstarts. Är vi ute i god tid så kan vi boka på Bishops, brukar vara mysigt att sitta längst inne i biblioteket.

Kan helt klart vara trevligt på Bishops, men det är jäkligt trånga bord dom har inne i bibblan. Iofs har dom ju dom där runda lägre borden också där inne. Man kanske kan boka dom? Tänkte mest på mitt eländiga knä och att det kan vara skönt att kunna sträcka ut benet lite.

Men jag kanske är i tillräckligt fin form innan dess så att det inte spelar så stor roll..

Bishops fungerar om vi 1) vet exakt hur många som kommer och 2) bokar i god tid.

Här är listan hittills, in order of appearance:

  1. staed

  2. samul

  3. MatsOlov

  4. lufra

  5. Adrian B

  6. Narogh

  7. Kemppe

rhesus har även skrivit i tråden, men inte något om att komma på puben.

Kopiera listan och fyll på eller ta bort vartefter vi får fler namn eller återbud.

Här är ett förslag till hästjobb för den som har tid över: Gå igenom samtliga gamla Macpubstrådar och ta fram namn på folk som verkar ha varit med. Då skulle vi kunna sammanställa en lista och mejla ut till dessa. Det är nog många som slutet hänga på 99mac men kanske ändå finns i stan och vill komma.

Förresten, har ni kollat in macpub.se nyligen? Och för de allra senaste nyheterna har macpub.se även twitter förstås: https://twitter.com/macpub

Ursprungligen av Adrian B:

Här är ett förslag till hästjobb för den som har tid över: Gå igenom samtliga gamla Macpubstrådar och ta fram namn på folk som verkar ha varit med.

Hörde jag mitt namn?

Har gått igenom trådar så långt bak som till 2004 nu. Ska jag fortsätta?

Ursprungligen av staed:

Hörde jag mitt namn?

Ja, jag tänkte faktiskt på dig, sjukskriven efter operationen och sugen på något att göra

Ursprungligen av staed:

Ok. Nu har jag gått igenom alla relevanta trådar från begynnelsen fram till idag.

Underbart!

Ursprungligen av staed:

Vem gallrar bort dubletter (om sådana finns) och plockar fram epostadresser?

Det borde bli min uppgift eftersom jag har tillgång till medlemsregistret. Ska höra med Martin om det går att göra effektivare än helt manuellt.

Ursprungligen av staed:

Adrian; visst borde det gå att fixa någon mailinglista via "Google Apps for Your Domain" för macpub.se? Där folk kan anmäla sig och plocka bort sig och sådant?

Jag ska undersöka vilken bästa lösning är. Jag har inte kopplat macpub.se till GApps ännu, så antingen kan jag göra det eller så sätter jag uppe en vanlig Mailmain-lista (finns enkelt på mitt webbhotell). Snyggast vore dock att hantera hela anmäl/avanmäl direkt från macpub.se.

Jag är på, nyinflyttad och redo.

Ok. Nu har jag gått igenom alla relevanta trådar från begynnelsen fram till idag. Urvalskriterierna är att personen i fråga antingen skall ha deltagit vid någon aktivitet (MacPub, MacGrill eller MacLan) i Umeå eller uttryckt en önskan att göra så. Frågetecknen efter namnen kan betyda att det var svårbestämt eller att kontot verkar inaktiverat. Eller något helt annat. Kan givetvis hända att jag missat någon.

Here we go:

  • Adrian B

  • Alexander W

  • Anders K

  • Anders L

  • Anja (?)

  • AUTOMATTI

  • bborn

  • Björn Leander (hahahaha, FAIL!)

  • Björnström (var med 2002?!)

  • Bonish

  • Caroline

  • Caze

  • Daniel Eriksson

  • Erik_J

  • Fredrik Sigbjörn

  • fridan

  • gabra

  • Gadd (?)

  • GuitarFReak

  • gunek

  • Gustaf Bratt (?)

  • Grothich

  • Jetwash (?)

  • Johan S

  • Jon Adolfsson (?)

  • Kemppe

  • kesperse

  • larsgunnar

  • Leftrustle

  • Loranga

  • lufra

  • mac84

  • marie (?)

  • Markus Johansson

  • Marcus K

  • MagnusB

  • MatsIntosh

  • MatsOlov

  • Mattias Hedman (?)

  • MickeNo (?)

  • Micke W

  • Mikael E

  • mikael g (?)

  • mikza

  • MMN-o (?)

  • Narogh

  • Natarjasana

  • Niklas_ (?)

  • NiklasHS

  • niklasr

  • nomaden (?)

  • orat

  • Page not Found/Per

  • pecke

  • Petter E

  • rhesus

  • Samuel K

  • samul

  • Sidde (?)

  • Smirf

  • Spiken (?)

  • staed

  • Stefan Strandberg

  • TECHNIC

  • telis (?)

  • thor

  • ThunderMac (?)

  • Tomas Svedgård

  • William WM

  • XedoZ

Vem gallrar bort dubletter (om sådana finns) och plockar fram epostadresser? Adrian; visst borde det gå att fixa någon mailinglista via "Google Apps for Your Domain" för macpub.se? Där folk kan anmäla sig och plocka bort sig och sådant?

Kan vi inte fixa en Google-våg?

Men har alla Wejv då? Sen är väl tanken att vi fortfarande håller planeringen här på 99, men det vore bra att ha en epostlista så att man kan nå ut även till andra med datum och plats. Det får gärna vara en no-reply-lista, så att det blir mer som ett nyhetsbrev. Det är ju besvärligt att planera via två kanaler samtidigt liksom...

Så jag tänkt i alla fall. Sen tänker jag ju inte rätt alltid.

Ursprungligen av staed:

Men har alla Wejv då? Sen är väl tanken att vi fortfarande håller planeringen här på 99, men det vore bra att ha en epostlista så att man kan nå ut även till andra med datum och plats. Det får gärna vara en no-reply-lista, så att det blir mer som ett nyhetsbrev. Det är ju besvärligt att planera via två kanaler samtidigt liksom...

Så jag tänkt i alla fall. Sen tänker jag ju inte rätt alltid.

Sant. Försöker vara för modern kanske, men jag är desperat efter att hitta ett reellt användningsområde för nya vågen.

Bevaka tråden