Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som kommer in på Zylom.com?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-12-08 17:22

Hej.

Någon som har försökt att spela några spel från Mac Games - Play the Best Online Games for Mac for Free at Zylom! ?
Tydligen så är zylom.com optimerat för Windows, men de ska ha denna sida för oss som har Mac. Dock får jag bara upp ett tomt fönster när jag öppnar en sida. Läser man under deras support så säger dem att man ska uppdatwera Java, samt Flash-spelaren. Men det hjälper inte.
Är man stekt?

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • 2009-12-08 18:10

Jag kommer inte heller in med en nyuppdaterad 10.5.

Snacka om vaporware då man bara får upp en vit sida!

Senaste Safari, 10.4.11

  • Medlem
  • 2009-12-09 10:55

Ok, tack för att ni försökte.
Ingen som vet någon lösning på problemet? För det kan väl inte vara direkt vanligt att en sida inte går att öppna i OS X? Jag har aldrig sett det förut.

  • Medlem
  • 2009-12-09 16:27

Jag kan öppna sidan när jag testar nu i 10.6.2 med Safari 4.0.4 om jag använder användaragent Explorer 6-8 för Win.

  • Medlem
  • 2009-12-09 17:49
Ursprungligen av Baron:

Jag kan öppna sidan när jag testar nu i 10.6.2 med Safari 4.0.4 om jag använder användaragent Explorer 6-8 för Win.

Baron, kan du beskriva lite närmare? Vad är användaragent för något? Hur fixar jag det? Min mor skulle bli överlycklig om hon fick igång det igen.

Starta Safari, välj inställningr/Avancerat
Längst ner, kryssa i "Visa utvecklamenyn"

Gå sedan in i menyn Utvecklare / Användaragent och Välj "Internet Explorer 7"

Nu identifierar du dig som att "hej jag är en Windowsklient på Windows (som är här för att spela Macspel...)"

Så kommer man in på den i alla fall.

Sedan kan man ju bara spekulera i hur allvarlig deras satsning på Mac är då man måste ge sken av att vara en PC för att deras klåpiga sidor skall fungera.

Meningen ""Inkompetenta Nollor" flashar osökt förbi

  • Medlem
  • 2009-12-09 18:51

Tack grabbar! Bra jobbat. Nu blir morsan glad.

  • Medlem
  • 2009-12-09 19:13

Det är inte säkert att sidan fungerar bara för att den går att lura. Så Hold your horses...

  • Medlem
  • 2009-12-09 19:17
Ursprungligen av Baron:

Det är inte säkert att sidan fungerar bara för att den går att lura. Så Hold your horses...

Allt verkar inte funka, men lite iaf.

Hämtar en del till barnens pc från bland annat dessa sidor. Det finns även grejer till mac:
MyPlayCity - Download Free Games - Play Free Games! (gratis men öppnar webläsaren varje gång man stängt ner ett spel - irriterande).
Spela Gratis Onlinespel på Spela.se
Download Games & Play Now! > A Free Game Daily! | GameHouse (de flesta kostar pengar) Feeding Frenzy For Mac > Play Now! | GameHouse och Teddy Factory For Mac > Play Now! | GameHouse har varit två favoriter.

  • Medlem
  • 2009-12-10 12:21

Fick rapport igår om att efter att vi "lurat" Zylom att tro att vi körde med IE 8 så funkade inte spelen på Blip.se . Ärligt? Vad är det för skit som de kodar på hemsidorna? Ska PC vara det enda alternativet?
Ska man bli tvungen att köpa Win 7 åt henne i julklapp?

Ursprungligen av Dalle:

Fick rapport igår om att efter att vi "lurat" Zylom att tro att vi körde med IE 8 så funkade inte spelen på Blip.se . Ärligt? Vad är det för skit som de kodar på hemsidorna? Ska PC vara det enda alternativet?
Ska man bli tvungen att köpa Win 7 åt henne i julklapp?

Man kanske får "Ställa tillbaka" User Agent emellan...

Det blir så här på nätet när de som skriver ihop sidorna är lata kombinerat med lätt insnöade och använder en"rakt ur lådan"-lösning serverad av ngt storbolag.

Sedan kan den som beställer systemet inte tillräckligt, så de missar att få med raden att "det slutliga systemet skall fungera oavsett om PC/windows, Linux eller OS/X används, även oavsett vilken webläsare som används på respektive plattform." ...

Då blir det "macanapassat" som enbart funkar i Windows.

1
Bevaka tråden