Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook EFI Firmware Update 1.4

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-08 23:02

About MacBook EFI Firmware Update 1.4

This update eliminates the noise made by the optical disk drive during system startup and wake from sleep on MacBook computers. When installation is complete, please run Software Update again, and install SuperDrive Firmware Update 3.0

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-08 23:04

Kör programuppdatering igen efteråt för SuperDrive Firmware Update 3.0.

  • Oregistrerad
  • 2009-12-10 09:26

Kommer inte upp något i SU på min MacBook4,1 (2.4GHz C2D Late 2008 vit plastmodell) och i tabellen finns min modell inte ens listad:

EFI and SMC firmware updates for Intel-based Macs

Ska man installera den eller inte?

Ursprungligen av Iphone77:

Ska man installera den eller inte?

På sidan som du länkar till står följande:
"If you are unsure whether your computer needs a particular update, simply download and open the update installer. The installer will alert you if the firmware update is already installed or not needed."

  • Oregistrerad
  • 2009-12-10 09:33

Slarvigt av mig, tack

  • Oregistrerad
  • 2009-12-10 09:43

"This computer does not need this update" Känns lite märkligt att en hyffsat färsk (den är inte ens 18 månader gammal) modell inte får några firmware updates? Ser ut så här nu:

Tydligen fler som undrar..
http://forums.mactalk.com.au/24/67001-does-macbook-4-1-really-exist.html

Senast redigerat 2009-12-10 10:24
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-10 10:41
Ursprungligen av Iphone77:

"This computer does not need this update" Känns lite märkligt att en hyffsat färsk (den är inte ens 18 månader gammal) modell inte får några firmware updates? Ser ut så här nu:

Tydligen fler som undrar..
Does the MacBook 4,1 Really exist? - MacTalk Forums

Har din dator problemet som åtgärdas med uppdateringen?

  • Oregistrerad
  • 2009-12-10 10:46

Mjo.. det har väl alla typ? Att optiska enheten brölar när man slår på datorn är väl knappast ett modellspecifikt problem?

Jag tyckte mest det var märkligt att min modell överhuvudtaget inte finns med i matrisen. Ringde AppleCare men kunde inte få klarhet i varför early 2008 modellen saknas. Märkligt...

Senast redigerat 2009-12-10 11:01
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-10 11:24
Ursprungligen av Iphone77:

Mjo.. det har väl alla typ? Att optiska enheten brölar när man slår på datorn är väl knappast ett modellspecifikt problem?

Jag tyckte mest det var märkligt att min modell överhuvudtaget inte finns med i matrisen. Ringde AppleCare men kunde inte få klarhet i varför early 2008 modellen saknas. Märkligt...

Nej, olika modeller kan ha olika DVD-spelare i sig som brölar olika ofta vid uppstart och uppvakning. Om din inte finns med så anser Apple att din modell brölar normalt.

  • Oregistrerad
  • 2009-12-10 22:48

Okej visste inte att UJ-868 var med brölande än 867 Det är väl ändå rätt märkligt att min modell inte ens finns listad under firmwarelistan? Jag köper att den inte fick den senaste uppdateringen men modellen saknas alltså HELT på listan.

1
Bevaka tråden