Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta hårddisk i Minin pajjar garantin?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sugen på en Mini till tv'n för att kunna hyra film online och se nån gammal dammig DVD ibland, men jag vill också ha den till att hosta bilder och musik. Jag har ett stort bibliotek av skivor jag ska rippa till lossless.

Jag kan inte fatta varför man ska betala över 2000 extra för att få en 340Gb större disk än den som sitter när man kan köpa en kanonbra WD Scorpio 500Gb för strax över 700.
Den kostar rätt mycket som den gör och vill inte betala över 8000 för att kunna hyra film online när man kan köpa en (asful) pc-variant med inbyggd bluray osv för dryga 4000.

Frågan är dock, kan man byta hårddisk själv utan att bryta garantin?

Det GÅR. Osäker på garantiläget.
Kan du hitta info på Apple.com's "Do it yourself" så får du och garantin är kvar.

Jag hittar inget hos Apple, men MAcFixit har DIY handledning:

Installing Mac mini Model A1283 Hard Drive Replacement - iFixit

Apple säger att om man utfört oauktoriserad service på maskinen så fallerar garantin.

Köp minin, köp en disk, be lokala Macnisse byta disken, Muta dem med en tårta.
Funkat för mig sedan 1982

Bra tips om mutningen där.. tror inte de tar särskilt mycket heller för ett rent byte. Härligt!

Ursprungligen av kenta777:

Bra tips om mutningen där.. tror inte de tar särskilt mycket heller för ett rent byte. Härligt!

Många Verkstäder brukar ge bra rabatt på montaget om man köper hårddisken av dem.
I lutänden blir det några hundralappar dyrare - men man har ju å andra sidan fått problemet löst snabbt och lätt.

Stora (ilands)problemet är att verkstaden ofta inte har det man vill ha eller kan få fram men till en rätt saftig prislapp, men givetvis värt att kolla upp.
Jag köper i så fall datorn hos samma ÅF så det går säkert att få till riktigt smidigt, om de nu kan fixa disken alls.

det finns flera lösningar som är "rätt" .. lugnt

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-12-18 18:55

Orkar en verkstad verkligen bråka om t.ex. DVD-spelaren rasar om det sitter en annan HD i den?

1
Bevaka tråden