Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiär för 99mac medlemsshop

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag lanserar Apple-återförsäljaren Digital Inn en medlemsshop för 99mac medlemmar

Vi har precis haft en liten cermoni med Champagne och klippt det röda invigningsbandet här i Örebro tillsammans med Digital Inn teamet. Ska bli jättekul!

Återförsäljaren Digital Inn har fått en raketstart med Apple Premium Reseller certifiering, två nya butiker i Linköping och Örebro och prestigefyllda titeln "Apple Reseller of the year 2009". Nu tar VD Piotr Fernandez ett steg vidare och öppnar en webshop endast för 99mac medlemmar.

Piotr berättar: "Vi tror att genom att gå ut via Sveriges i särklass bästa mac community, skapar vi en helt ny förutsättning för försäljing. Vi lever och andas Apple och med de de kreativa och kunniga 99mac medlemmarna kan vi åstadkomma en en ny tid för online försäljning. Vi hoppas och tror att vi tillsammans kan hjälpa nya som gamla macanvändare att välja produkter som passar deras ändamål ännu bättre."

Varför samarbete mellan 99mac och Digital Inn?
Jag fick ett samtal från Piotr som är medlem här på 99mac. Han kom med förslaget att starta ett projekt tillsammans där 99mac bygger själva shoppen och integrationen med 99mac forumen och Digital Inn säljer produkterna, levererar och hanterar returer, garanti, support etc.

99mac har funnits sedan 2001 och med några få undantag har landets återförsäljare varit ointresserade av att annonsera eller dra igång samarbeten som detta. Digital Inn är nybörjare, lite kaxiga, lite "underdog" och vill verkligen göra något bra av detta. Det gjorde oss peppade och vi har under dom senaste två månaderna gjort vårt bästa för att förbereda oss inför dagens premiär.

Endast för 99mac medlemmar
Den nya medlemsshoppen är endast för 99mac medlemmar. Är du inte medlem så kan du inte lägga en order. Så enkelt är det. 99mac kommer framöver erbjuda helt egna 99mac-produkter i shoppen som t-shirts och mycket mer.

Lägre priser än du är van vid
Vi har förhandlat fram lägre priser än du är van vid från exempelvis AppleStore, Macoteket eller andra webbutiker genom att samla inköpen från en så stor användargrupp som 99mac. Order på över 1000kr är fraktfria. Jag önskar också att man kunde pressat ner priserna ytterligare men för det krävs volym så på sikt hoppas jag att vi kommer se förbättringar!

Titta in direkt!
store.99.se

Veteraner
99mac veteraner har en speciell rabatt som syns när ni placerar produkter i kundvagnen. Se det som ett litet sätt att tacka för alla år som aktiva här på 99mac! Order från 99mac veteraner gör ger ingen provision alls till 99mac.

Låt oss bygga den bästa webbutiken för Mac
Ingen vet bättre än du hur en webbutik ska se ut. Vad den ska innehålla. Vilka funktioner och vilket upplägg på sidorna som behövs. 99mac teamet står bakom själva shoplösningen och har möjlighet att bygga efter dina önskemål.

Så ta fram dom små grå och kom med frågor & kommentarer - allt mellan himmel och jord - i det nya forumet för Digital Inn: http://www.99.se/digital-inn/

Ta första steget idag - recencera en Mac produkt!
Jag vill uppmuntra dig att ta ett litet första steg mot att bygga upp en sjukt bra sajt genom att recensera en macprodukt som du har personlig erfarenhet av.

Ett exempel är min recension av MacBook Pro 17" som jag köpte för ett halvår sedan:
http://store.99.se/MacBook-Pro-17-2.8GHz-4GB-500GB-GeForce-9400M-GeForce-9600M-GT-512-SD.html

Tänk om alla här på 99mac kunde skriva korta recensioner - då skulle vi ha en fantastisk samlingsplats av kunskap (precis som 99mac forumet) när det är dags för dig att handla macprylar. Oavsett om du handlar på store.99.se eller någon annanstans är 99mac en naturlig startpunkt eftersom vi har samlat så mycket erfarenhet här.

Nu kör vi!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-12-09 17:57

Bra där!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-12-09 18:06

Kul, det känns spännande. Nu ska här handlas!

Snyggt och enkelt!
Ett önskemål: att man få upp kostnaden för frakten i kundkorgen

Jag har sett att det är fri frakt på beställningar äver 1 000 kr men ibland är det bara ett program, en kabel, hörlurar ... jag behöver och kostar det under 1 000 så gör det. Nej, jag samlar inte ihop mina beställningar utan behöver jag något så köper jag det (risken är annars att behovet försvinner ,,,)

Gott jobbat!

Ser bra ut, får titta närmare senare. Vet dock inte om jag gillar denna banner. Vad den säger är ju att en veteran på 99mac måste vara en person över 60 med grått hår och glasögon - i princip en representant för tidningen "Veteranen". Kan inte precis påstå att jag identifierar mig med den gruppen om så är fallet. Jag är 41 enligt körkortet, har vissa ljusare strån o brukar ibland ha turen att få visa leg på bolaget :D...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Ser bra ut, får titta närmare senare. Vet dock inte om jag gillar denna banner. Vad den säger är ju att en veteran på 99mac måste vara en person över 60 med grått hår och glasögon - i princip en representant för tidningen "Veteranen". Kan inte precis påstå att jag identifierar mig med den gruppen om så är fallet. Jag är 41 enligt körkortet, har vissa ljusare strån o brukar ibland ha turen att få visa leg på bolaget :D...

Det var jag som skojade lite med uttrycket Veteran bara, inget illa menat

Vad trevligt..

Jag som tyckte att den reklamen var riktigt rolig (och inte på något sätt irriterande ...)
Kanske tolkade jag den fel men jag såg det snarast som ett sätt att driva lite med veteran-titeln

Ja, den reklamen var det inget större fel på. Inget mindre heller.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-12-09 19:16

Fanns det en "like-knapp" a'la Facebook skulle jag tryckt där nu. Bra initiativ!

Trevligt att veteranpriset är lägre än CSN-priset. Här kan jag nog nästan garantera att jag kommer att köpa min nästa dator (när nu det blir...)!

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-09 20:10

Verkligen kul. Lyfter 99.se till nya höjder.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-12-09 20:57

Kanon

Stort grattis till 99.se och Digital Inn. Kreativt!:):):):)

Bra och roligt skoj med veteranuttrycket sheriffen! Lämpligt oseriöst.

Nu vet jag inte om jag ska ta sånt här i denna tråd eller gå via shoppen, men vi tar det här denna gång; jag saknar den billigaste 15" MBP:n i shoppen. Någon anledning till att den inte finns där?

Ursprungligen av staed:

Nu vet jag inte om jag ska ta sånt här i denna tråd eller gå via shoppen, men vi tar det här denna gång; jag saknar den billigaste 15" MBP:n i shoppen. Någon anledning till att den inte finns där?

Ta upp det i Digital Inn forumet så kommer det nog hända grejer snabbt!

trevligt lite sent för mitt iMacköp gick till kullander men kanske nästa köp

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-12-09 21:14

Det här är SUPER!!!

Kanon, bra jobbat!

Toppenbra! Då blir det där som nästa Mac kommer att handlas.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-10 10:36

Fantastiskt, underbar lansering!

Här ska browsas

Kommer det iPhone- och iPodtillbehör framöver också?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-12-10 11:44

Bra!

Kanon ju! Ska kika på priserna... finns viss risk att det blir där nästa inköp hamnar.

Vi kommer absolut att öka utbudet, vi får se när och med hur mycket. Men det kommer mer!

/P

Underbart!

Av ren nyfikenhet...hur mycket ger veteranrabatten?

Ursprungligen av korthoga:

Underbart!

Av ren nyfikenhet...hur mycket ger veteranrabatten?

haha, det är såna här saker som kan få ett forum att "implodera". man sätter i system att man kan få rabatter om man har gjort att vist antal inlägg och ett man varit medlem i ett vist antal år.
detta kan leda till att vi får allt för pratglada medlemmar och att kvaliten sjunker drastiskt.

så modedatorer (Administratörer), ni får nog ligga i med att ta bort OT inlägg framöver.

ska själv försöka att hålla mig i kragen framöver, även om jag gjort några inlägg som jag inte är så stolt över.

Senast redigerat 2009-12-10 22:24
Ursprungligen av kalle94:

haha, det är såna här saker som kan få ett forum att "implodera". man sätter i system att man kan få rabatter om man har gjort att vist antal inlägg och ett man varit medlem i ett vist antal år.
detta kan leda till att vi får allt för pratglada medlemmar och att kvaliten sjunker drastiskt.

så modedatorer (Administratörer), ni får nog ligga i med att ta bort OT inlägg framöver.

ska själv försöka att hålla mig i kragen framöver, även om jag gjort några inlägg som jag inte är så stolt över.

Veteran blir man bara om man varit med tillräckligt länge....om jag förstått saken rätt

Big A

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-12-11 14:31
Ursprungligen av Anders Ingelstam:

Veteran blir man bara om man varit med tillräckligt länge....om jag förstått saken rätt

Big A

3år och 500 inlägg om jag inte missminner mig. Rätta mig gärna om jag har fel.

Ursprungligen av odis:

3år och 500 inlägg om jag inte missminner mig. Rätta mig gärna om jag har fel.

har för mig det också, var inte säker.
Anders, du har förstått rätt. antingen så skriver du inlägget för att du inte är säker själv eller för att jag inte tog med det.

det står faktiskt så här:
...och ett man varit medlem i ett vist antal år.

dåligt av mig att skriva ett istället för att

Bevaka tråden