Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro EFI Firmware 1.8

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-08 23:01

About MacBook Pro EFI Firmware Update 1.8

This update eliminates the noise made by the optical disk drive during system startup and wake from sleep on MacBook Pro computers. When installation is complete, please run Software Update again, and install SuperDrive Firmware Update 3.0

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-08 23:04

Kör programuppdatering igen efteråt för SuperDrive Firmware Update 3.0

Gött!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-08 23:14
Ursprungligen av acke:

About MacBook Pro EFI Firmware Update 1.8

This update eliminates the noise made by the optical disk drive during system startup and wake from sleep on MacBook Pro computers. When installation is complete, please run Software Update again, and install SuperDrive Firmware Update 3.0

Äntligen, faktiskt. Det där ljudet har länge stört mig. Har alltid undrat vad det skulle vara bra för. Undrar vad som gör det överflödigt nu.

Slängde in båda, och den std och visade grå äpplet ett bra tag. Hmmm... vågar man pilla på den - jag kanske får en tegelsten istället...

Efter ett par min vågade jag stänga av den och slå på den igen... ok.

Den andra visade en massa text om att nu skall vi minsann stänga av, så gjorde den det.
Sedan fick jag manuellt slå på den igen... kunde de inte skickat en omstartssignal bara ?

Det blir nervöst och rörigt när de inte är konsekventa....

Jag har inte fått upp den updaten alls? Jag fick en airport-uppdatering men ingen superdrive.. nu vill den inte ens hämta uppdateringar, den bara står o tuggar?

superdrive-uppdateringen gäller väl bara unibody macbooks?

aha.. då förstår jag

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-11 12:50

Slängde in båda, och datorn mår som en prins, tummen upp

Varför får jag inte denna? Unibody Macbook Pro 13". Hm..

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-14 10:52

tror din är listat som EFI 1.4 ...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-14 15:45

Det gäller inte bara MacBook Pro, om jag har förstått det hela rätt. Jag sitter på unibody-MacBooken (inte Pro) och min optiska enhet har tystnat efter uppdateringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 15:57
Ursprungligen av Valentino:

Det gäller inte bara MacBook Pro, om jag har förstått det hela rätt. Jag sitter på unibody-MacBooken (inte Pro) och min optiska enhet har tystnat efter uppdateringen.

http://www.99.se/notiser-mac/273190-macbook-efi-firmware-update-1-4-a.html

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-14 16:15

Och för oss som är totalt analfabetiska när det kommer till tekniskt dravel, så betyder det där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-14 16:28
Ursprungligen av Valentino:

Och för oss som är totalt analfabetiska när det kommer till tekniskt dravel, så betyder det där?

Att du har förstått det rätt och därmed inte är totalt analfabetiska när det kommer till teknik. Det vill säga, det har kommit en uppdatering till Macbook också. Det framgår i länken jag klistrade in. Klicka, det tar bara 10s av ditt liv.

Dravel? Tycker du det har du väl kommit till fel forum va?

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-12-14 16:27

Att det är två olika uppdateringar en för MacBook (ackes länk) och en för MacBook Pro (Denna tråd) Det står ju i rubriken.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-14 16:50

Jo, jag klickade på länken och insåg att jag nog inte fattar vad det är för skillnad mellan 1.4 och 1.8.

Fel forum tror jag knappast, jag älskar mina Macar just för att till och med jag klarar av att använda dem, trots att jag är totalt ointresserad av tekniska specar liknande. Missförstå mig inte, jag tycker inte att det är dravel, utan folk som kunde sånt här så hade jag inte haft någon dator i dag.

Jag drog ner uppdateringen från Apple's sida, men när jag försöker köra den säger min dator att den inte behövs. Startar jag EFI-uppdatering från Verktygsprogram säger den att jag har version 1.7 installerad, vad är dealen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-15 08:43

En bra regel som alltid gäller, kommer inte uppdateringen upp i Programuppdatering så behöver din dator den inte.

Ursprungligen av acke:

En bra regel som alltid gäller, kommer inte uppdateringen upp i Programuppdatering så behöver din dator den inte.

Allright, då så. Tack! Slipper fundera om man bör tvinga på datorn någonting hädanefter

Ursprungligen av danbrynefall:

Allright, då så. Tack! Slipper fundera om man bör tvinga på datorn någonting hädanefter

Det är faktiskt så enkelt.
kryssa i rutan i Programuppdaterings inställningar att den skall kolla själv en gång i veckan.
Kommer uppdateringar till din maskin syns de då och du får frågorna som vanligt om att ladda ner och uppdatera.
Drivrutinsuppdatering for the rest of us om man säger så....

Senast redigerat 2009-12-17 18:38
Ursprungligen av Goflorp:

Fet är faktiskt så enkelt.
kryssa i rutan i Programuppdaterings inställningar att den skall kolla själv en gång i veckan.
Kommer uppdateringar till din maskin syns de då och du får frågorna som vanligt om att ladda ner och uppdatera.
Drivrutinsuppdatering for the rest of us om man säger så....

Har det redan inställt...

Sen är det nog så att man är van sedan windows att uppdateringar man "ska" ha krockar med någon konstig registernyckel eller något sådant. Men som sagt då vet man, kan man inte installera behövs den inte

Ursprungligen av danbrynefall:

Har det redan inställt...

Sen är det nog så att man är van sedan windows att uppdateringar man "ska" ha krockar med någon konstig registernyckel eller något sådant. Men som sagt då vet man, kan man inte installera behövs den inte

Eller ännu hellre, får du den inte i uppdateringsprogrammet så strunta i den.

  • Medlem
  • Linghem
  • 2009-12-22 08:23

Okej, jag har uppdaterat det här, och datorn var knäpptyst nu när jag startade den från vila. Däremot hade jag haft Adium, och några fönster igång, och såg att min dator har loggat på och av ett flertal gånger under natten. That is not good! Några tankar på varför och vad man gör åt det?

Jag gjorde fö uppdateringen först för några veckor sen men bör ha gjort något fel för den kom upp igen nu och jag uppdaterade. Har inte tänkt på att den var tyst dock igår när jag stängde och öppnade den ett flertal gånger, men det bör den ju ha varit. :-k

Edit: Oh, nevermind. Det där hade ingenting med uppdateringen att göra och det är ordnat nu. Ehum.

Senast redigerat 2009-12-25 13:28
1
Bevaka tråden