Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glenda lämnar Westlake

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Xlr8 så lämnar Glenda Adams Westlake, som har en blänkare Om denna omstörtande:confused: händelse. Adams börjar istället på Aspyr.

En undrar hure ska gå nu...

Citat:

"I'm very proud of my work at Westlake for the past six years. We built a strong company that has a proven track record of developing great games. It's hard for me to leave, but there were opportunities outside of Westlake I just couldn't pass up," said Glenda Adams.

Det luktar M$...

Har Microsoft något att göra med Aspyr?

Westlake gör väl portar åt Playstation 2 också, eller?

Trist, jag hoppas det inte är något alvarligt bakom det.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Westlake gör väl portar åt Playstation 2 också, eller?

Trist, jag hoppas det inte är något alvarligt bakom det.

Tuner Deniz snack med Glenda, på IMG antyder att Glenda inte tycker sig kunna hålla på med enbart programmering längre.

IMG:

Citat:

Glenda I've been programming Mac games for almost 15 years now, and I needed to find a way to move on to a different part of the business. With Westlake being a company purely involved with programming, unfortunately I couldn't stay here. Aspyr gave me an opportunity to still work with games, and in particular Mac games, without having to program anymore. Plus the opportunity to manage a larger development group and work at getting even more games to the Mac was appealing.

Kanske hennes församlingsarbete i Trinity United Methodist Church inte funkade med en programmerares vardag?

Hoppas det inte påverkar portningen av spel till Mac negativt. De sista två tre åren har ju varit guld, i förhållande till Macens marknadsandel.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-05-13 22:40

Nu går han/hon ju "bara" till Aspyr så jag tror inte att det påverkar spelmarknaden för Mac så mycket. Dessutom så kan kanske samarbetet mellan Aspyr och Westlake bli ännu bättre.

1
Bevaka tråden