Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Apple Remote

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Slimmad aluminium, större än sin lilla läckra föregångare men också tunnare och mer oval. Och väldigt, väldigt lätt. Så kan man väl summera Apples nya fjärrkontroll och jo, den är precis så läcker som den ser ut att vara. Knapparna känns bättre jämfört med den gamla modellen och placeringen av dem mer logiska.

Förpackningen är också så där provocerande tunn, i transparent plast och sitter så tunt runt fjärrkontrollen så man nätt och jämnt får ut den. Förpackningen är för övrigt i samma stil som för Magic Mouse där man ser produktens ovansida och Apples logga och produktens namn syns på undersidan av förpackningen.

Genialt och enkelt på samma gång, något som får sägas vara Apples signum. Jag vet inte hur klimatsmart fjärrkontrollen, eller dess förpackning, är men klart är att den tidigare är värd de 169 kronor som den kostar på Apple Store.

Är den då en given ersättare till den första, vita, fjärrkontrollen? För mig som har barn så är den vita en gåva från högre makter. Den tål oändligt med stryk och eftersom vi har otaliga Mac:ar i hushållet har vi också en bunt fjärrkontroller som man kan ta av om den nuvarande skulle sluta fungera. Jag betvivlar inte att den nya Apple Remote tål stryk men frågan är väl hur den klarar sig mot repor och sådant men det får framtiden utvisa.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-12-07 14:52

Jag kan inte annat säga att jag älskar den nya Remoten! Att den tål stryk tror jag på , repor har jag inte fått än, ändå har den legat i väskor , flygit runt på bordet och liknande. För mig är det en given ersättare.

Jag som just köpte en ny vit. Nåväl, den kostade mej 88kr så det var den väl värd. Men fan va snygg den nya är!

Hur är det med mottagning/reaktion då? Jag menar den kör ju ändå med IR vilket är det som stoppar mig från att köpa den. Blev besviken när det visade sig att de äntligen hade uppgraderat remoten och så var det fortfarande IR.. (Soooo 1997, duuuuhh)

Men jag har dock inte testat denna eller den gamla remoten. Men vad säger ni, har ni behövt klicka två gånger för att ni inte riktigt siktat rätt mot macen på det första försöket?

Ursprungligen av Linkert:

Hur är det med mottagning/reaktion då? Jag menar den kör ju ändå med IR vilket är det som stoppar mig från att köpa den. Blev besviken när det visade sig att de äntligen hade uppgraderat remoten och så var det fortfarande IR.. (Soooo 1997, duuuuhh)

Men jag har dock inte testat denna eller den gamla remoten. Men vad säger ni, har ni behövt klicka två gånger för att ni inte riktigt siktat rätt mot macen på det första försöket?

Jag som har den gamla kan bara tala för den. Och jag tycker att det beror lite på vad man gör. I vissa fall får man klicka två gånger medans man annars brukar kunna rikta den lite hur som helst.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-12-07 18:21
Ursprungligen av Linkert:

Hur är det med mottagning/reaktion då? Jag menar den kör ju ändå med IR vilket är det som stoppar mig från att köpa den.

Jag kan ligga i sängen ( 3-4 m bort och peka åt helt fel och och den funkar iallafal. Så det är mer än man kan förvänta sig med IR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-07 18:02

Bra test! Mer sådana här trådar om kul prylar

Som kuriosa kan tilläggas att jag haft en vit fjärrkontroll sedan den släpptes och den fungerar perfekt än idag efter ett enda batteribyte.

Någon som om/hur den funkar med Voddler? (:

känner lite köpsug faktiskt....

Härligt!! Tack för testen! Uppskattas verkligen! Det blir ett köp på denna!

Väntar fortfarande på att min lokala Media Markt-butik skall få in dem... Min gamla vita fjärr är lite... hundbiten.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-12-08 11:09
Ursprungligen av Capeman:

Väntar fortfarande på att min lokala Media Markt-butik skall få in dem... Min gamla vita fjärr är lite... hundbiten.

Jag sa ju åt dig att du inte skulle köpa det där silikonfodralet som ser ut som ett hundben.

Ursprungligen av Macus:

Jag sa ju åt dig att du inte skulle köpa det där silikonfodralet som ser ut som ett hundben.

Hahaha jag borde lyssnat på dig...

Faktum är att jag har en till, helt oanvänd, vit fjärr. Men... Jag har stort köpbegär på den nya så jag kör min hundätna fjärr till jag får tag i alufjärrem. Vill ha!

1
Bevaka tråden