Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra VPN-tjänst? Rekommendationer?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-12-06 19:17

Någon som kan rekommendera en bra VPN-tjänst? Jag har tidigare kört med Mullvad och StrongVPN.
Mullvaden kopplade ner oavbrutet med ca 20 sekunders mellanrum i 10.6.2. Helt värdelöst.
StrongVPN fungerade bra i de 30 dagar som programmet fungerade (Viscosity). Men när jag sedan skulle beställa en ny license så fick jag inget lösenord, trots åtskilliga mail till deras support.

Någon som kan rekommendera något annat som fungerar?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-12-06 19:47

Om problemet är en vpn klient som funkar så kan du till ex testa tunnelblick eller shimo som också kör OpenVPN

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-12-06 19:53

Jag har kört Tunnelblick. Den fungerar bra. Viscosity har bara ett glassigare GUI. Själv VPN-tjänsterna kan jag inte uttala mig om.

http://ipredator.se (finns även nämnt i ett par trådar här).

Vad är skillnaden/fördelen med att köra en annan VPN-klient framför den inbyggda?

  • Medlem
  • 2009-12-07 10:05
Ursprungligen av Taz_1999:

http://ipredator.se (finns även nämnt i ett par trådar här).

Sant, men när jag kollade deras sida sist så hade de inte kommit igång. Men de har de nu. Tack.

Ursprungligen av Dalle:

Sant, men när jag kollade deras sida sist så hade de inte kommit igång. Men de har de nu. Tack.

Jag nämnde att de kommit igång i denna tråd, inlägg #5:
http://www.99.se/naetverk-saekerhet/270327-ipredator-baesta-instaellningar-anslutningsproblem.html

Är nöjd kund sedan beta-stadiet.

Den inbyggda i Mac OS X är vid det här laget tillräckligt bra. Andra program än de inbyggda hade förr stöd för flera protokoll och kanske även stöd för andra finesser. Numera så har jag inte behov av något annat än den inbyggda VPN-klienten även om mina olika kunder har helt olika grejer på sin sida.

  • Medlem
  • 2009-12-08 12:39

Ärligt? Hur lång tid ska det ta att ladda sitt konto på Ipredator? Nu är det 27 timmar sen jag laddade kontot.

För mig är det ögonblickligen, hör av dig till deras kundtjänst.

Att prova koppla upp flera gånger är en annan vanlig problemlösningsmetod.

Har : IGhost - AllTele - Privat - Bredband & Telefoni

Gratis för alltele kunder ( jag har telefoni hos dem ), fungerar fint även om de officiellt inte har mac-stöd, det var ganska smidigt att lägga upp VPN kontot manuellt i OS X.

  • Medlem
  • 2009-12-08 15:13

Nu funkar det.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-12-17 10:43

Jag använder VPN-tjänsten från:

Anonine

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-19 01:30

Vill hoppa på en VPN-tjänst men är verkligen ultradålig på det mesta som har med nätverk att göra...

- Kan det vara olika "kvalitet" på själva krypteringen hos olika VPN-leverantörer eller definieras en bra/dålig tjänst enbart utifrån vilka andra tjänster som ingår i priset (exempelvis att leverantören inte sparar loggar, inte kräver personuppgifter osv.)?

Ursprungligen av affi:

Jag använder VPN-tjänsten från:

Anonine

Använder du Anonines tjänst fortfarande och fungerar den bra?

Undvik NCP. De erbjuder ingen klient för Mac OS X trots mycket tjatande och jag har inte lyckats få den inbyggda VPN-klienten att koppla upp mot NCP. Tvingas gå omvägen via VMWare Fusion och Windows XP.

Jag använder SecureNetics.com så att jag kan få en Britisk IP address. Fungerar hyffsat bra. Lite överlastat i mellanåt på UK PPTP servern, server nr. 7.

Kostar lite mer än de tjänster som nämnts ovan, men ger en VPN tjänst som fungerar med den inbyggda VPN systemet i Mac OS X och ett UK IP nummer, vilket är vad jag behöver.

www.witopia.net tycker jag förklarar ganska bra vad de olika varianterna (SSL/PPTP) innebär beroende på var i världen man befinner sig etc.

Använder dom själv. Mac- och iPhonevänliga och hyfsat pris (60 USD/år). Servrar i USA, Kanada, Storbritannien och Hongkong. En helt nödvändig service om man bor bakom The Great Firewall of China... Inget för den som vill "pirata" dock (TPB m.fl. är blockerade ).

1
Bevaka tråden