Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya priser på Mac Pro!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-06 03:38

Sänkta med mer än 10% i Apple store...

Nytt på g!??

Mac Pro - Apple Store (Sverige)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-06 04:00

Det är nog bara en justering på grund av dollarkurs eller att komponenterna blivit billigare.
Apple sänker aldrig priserna innan nya modeller kommer i och med att man bygger allt på beställning och har således minimala lager.

Men nya Mac Pro:s är nog på G ändå

Oj, det har väl aldrig hänt tidigare !!??? Mycket märkligt. Nya MacPro´s kommer ganska säkert Jan/Feb 2010 men prissänkningar innan nya modeller brukar inte höra till vanligheterna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-06 11:21

Knepigt att det inte kommenteras från Apples håll dock...

Om det skulle röra sig om en justering p g a dollarkurs så
borde det väl rimligtvis påverka flera produkter..?
Ovanstående gäller ju även komponentsidan.

Ursprungligen av zelari:

Om det skulle röra sig om en justering p g a dollarkurs så
borde det väl rimligtvis påverka flera produkter..?

De andra produkterna (iMac, MacBook* och Mini) har redan uppdaterats och prisjusterats.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-06 11:23

Känns bra. Hoppas på att dollarn håller sig låg till nästa gen av Macpro. Då slår jag nog till. Har köpt datorer i 70k klassen tidigare men nu på "äldre dagar" så har jag kommigt på att man kan göra så mycket annat med pengar... hehe

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-12-06 11:34

Det gamla priset var ju ett rövarpris därför att det sattes när en dollar var värd en bra bit över 9 kronor.

Så vitt jag kan se är priset på US Apple store fortfarande 2500 dollar. Alltså är detta bara en växelkursgrej. 2500 dollar plus 25% moms blir 21842 kr idag. Så fortfarande mer än 2000 kr dyrt.

Nya Mac Pro kommer säkert nästa vår i vanlig ordning, med sexkärniga processorer och allt det där.

1
Bevaka tråden