Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme. Vill ansluta både Hdd och printer ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-12-04 18:55

Ja rubriken kanske förklarar vad jag undrar.
Jag har en Airport Extreme och vill ansluta både en hårddisk och en printer via USB porten, med en hub kanske.
Någon som vet / har erfarenhet ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-12-04 19:12

Har du provat själv? Vad händer då?

Jepp. Fungerar för mig. Tricket är att använda en USB hub med strömförsörjning.

Nu tog det visserligen bara 12-14 timmar innan du fick svar här, men om du hade läst på Apples hemsida, så hade du fått svar på några sekunder i stället...

Apple - AirPort Extreme - Funktioner - Hårddiskdelning

"Tänk om du vill utväxla filer via ditt trådlösa nätverk och ändå ha tillgång till en trådlös skrivare? Enkelt. Anslut bara en USB-hubb till AirPort Extreme och anslut dina enheter till hubben. Dela både en skrivare och en hårddisk, många skrivare, många hårddiskar eller valfri kombination."

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-12-05 13:59

Tusen tack, kommer att införskaffa en usb hub nu och koppla upp.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-12-05 19:17

Ja nu har jag införskaffat en hub och lite sladd, det fungerar alldeles utmärkt med två externa hdd och en printer till min gamla imac G4 via nätverksladd från airporten, skall nu försöka att trådlöst få upp det hela på min nya sprillans nya imac men är lite osäker på hur jag skall gå tillväga, ideer någon ?
Återigen tack för tipset.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-12-05 19:59

På samma sätt som med din iMac G4 fast över det trådlösa nätverket... Nä, du måste nog bita i gräset och läsa lite manual. Faktiskt. Om du går bet efter att ha läst manualen så kan du återkomma. Men du får nog anstränga dig. Lite grann i alla fall.

Alltså - trådlöst eller inte. Du har ju lyckats en gång. Då kommer du att lyckas den andra gången också. Den enda som skiljer sig är att du ska få din nya iMac Intel att ansluta till din basstation. Lätt som en plätt!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-12-07 10:31

Ja det blir att tacka igen, allt fungerar som det skall.

1
Bevaka tråden