Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa sättet att läsa zip-skivor?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-11-22 19:49

Hej,

Jag har ett antal ZIP diskar som jag skapade på AmigaOS tiden (runt 10 år sen med andra ord) - Jag har min trogna ZIP läsare också, men den har SCSI. Vad är bästa sättet att kunna få läsa mina backupdiskar?

* Skaffa ett SCSI kort till min mac?
* Skaffa en USB ZIP?

Jag har både MacPro och MacBook Pro.

Skaffa en USB ZIP.

  • Oregistrerad
  • 2009-11-22 20:53

Ok Fungerar det med OSX 10.6 tro? Är blocket bästa source? Ingen som har en liggandes?

(Tack för flytten av tråden btw)

Hur brådskande är det? Någonstans ska vi ha en sådan extern usb-läsare liggande som du kan få låna ett par dagar. Hinner dock inte leta förrän mot slutet slutet av veckan.

Har du hittat någon eller ska jag leta?
Den finns någonstans på vinden så jag kollar bara om du är intresserad av att låna den

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-03 20:12

Köp en billig PowerMac G4 med zipdrive, jag har en, kostade mig en 100:-

  • Oregistrerad
  • 2009-12-03 21:39

Det är inte brådis så jag köper nog en.

Ja en PowerMac låter ju otroligt smart, kanske skulle köpa mig en stordator med zipdrive när jag ändå är igång

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-04 23:49
Ursprungligen av studiox:

Det är inte brådis så jag köper nog en.

Ja en PowerMac låter ju otroligt smart, kanske skulle köpa mig en stordator med zipdrive när jag ändå är igång

studiox,

Du kan köpa min!!

500:-

- Torkel

Ja, det finns massor med Zip-drives ute i skrotlådorna. Tyvärr kan man nog behöva lite tålamod för att hitta en som fungerar. Våra externa dog en efter en.

  • Oregistrerad
  • 2009-12-04 17:40

Click of death

Min fungerar alldeles utmärkt men den är, precis som jag skrev SCSI och det är ju lite problematiskt idag om jag ska inte gå upp på vinden och skaka fram någon gammal pc.

Alla är inte SCSI, men vilken gammal Mac som helst har ju SCSI, och om den har Ethernet eller rentav USB så är man ju framme. En Lombard till exempel. För den och Pismo finns det dessutom Zip för modulfacket.

1
Bevaka tråden