Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installationsproblem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag sitter nu och hjälper min syster med ett problem vid installation av iTunes. Hon har en Intel Macbook från 2007 med OSX Tiger 10.4.11.

När man öppnar programpaketet går allting bra fram tills det att själva installationen ska börja. Installationen ger mig dessa meddelanden: "Förbereder skivan" och "förbereder iTunes." Sedan avbryts det med rubriken "Fel inträffade när programpaketet skulle installeras" och meddelandet "Försök att installera igen."

Jag har provat via programuppdatering och även att avinstallera hennes gamla iTunes. Detta har inte gett någon framgång.

Har alltid varit så och skälet att vi tar itu med det först nu är att hon inhandlat en iPod Touch som kräver senare version.

August

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-03 19:18

Vad har du för version av Quicktime installerat?
Vad säger installationsloggen då? Den får du upp genom att välja den från menyn Fönster. Ställ in den på: Visa alla loggar.

Ursprungligen av acke:

Vad har du för version av Quicktime installerat?
Vad säger installationsloggen då? Den får du upp genom att välja den från menyn Fönster. Ställ in den på: Visa alla loggar.

Jag insåg nu att problemet inte ligger i iTunes då det heller inte gick att installera security update.

I loggen står det: Preflight step failed. vad betyder detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-03 21:50

Samma om du startar om?
Samma om du skapar ett annat användarkonto?

1
Bevaka tråden