Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kräver 10.6 ominstallation av alla program?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Undrar om det går att installera snow leopard på leopard utan att ominstallera cs4?
Vill helst undvika att ominstallera cs4 eller att installer alla program.

/Karl-Johan

Det funkade bra för mig när jag gjorde det. Jag hade en burk med Leopard, fullt uppdaterad som jag uppdaterade till 10.6. Märkte inga problem med Master Collection även om jag till 95% körde PS, AI, ID, Acrobat och inte så mycket video/flash.
Mitt stalltips - gör en diskavbild på hela din HD om du kan, dvs har utrymme någon stans. Kör sedan lite diskkoll/behörighetskoll från installationsskivan innan du uppdaterar. Det är bra med hängslen och livrem... Men, som sagt, det funkade bra för mig.

Tack för info...precis vad jag ville höra...har gjort en säkerhetskopiering tidigare på time machine men ska göra en diskavbild också innan jag intstallerar snow.
Använder mest Indesign och PS vilket är viktigast för ett bokarbete.
Ska köpa snow idag och testa.
Återkom andra också om ni gjort samma sak och fått det att funka bra utan buggar.
Oki, så länge / Karl-Johan

  • Medlem
  • 2009-12-03 12:04

Om du har kört TM så behöver du inte göra någon diskavbild. Om du inte har Windows via VMware Fusion tex.

1
Bevaka tråden