Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air:s Airport kräver omstart efter vila

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-02 09:38

Hejsan, det är så att varje gång jag fällt ner locket på MBA, så kan jag inte aktivera Airport, utan måste starta om datorn för att kunna ansluta till nätverk igen... Lika så om datorn går in i vilo-läge så måste den startas om för att kunna ansluta igen.

Har prövat att ta bort Airporten och lägga till den igen (enligt Apples diskutionssida), dock hjälper inte detta.

Det är alltså en Macbook Air, Rev A.

Tacksam för hjälp

  • Medlem
  • 2009-12-02 12:29

Hade nåt liknande problem med min MBP 17" som jag inte tror att jag någonsin löste, men det försvann när jag installerade om.

Hittade dock ett sätt att få igång Airport igen utan att behöva starta om:
1. Stäng av Airport (under Airport-menyn till höger på menyraden).
2. Sätt datorn i vila.
3 När den somnat in ordentligt (pulserande ljus), väck den igen.
4. Sätt på Airport igen.

(Med reservation för att jag kommer ihåg hur man gjorde - det var ett tag sen.)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-12-02 20:06
Ursprungligen av WELiN:

Hejsan, det är så att varje gång jag fällt ner locket på MBA, så kan jag inte aktivera Airport, utan måste starta om datorn för att kunna ansluta till nätverk igen... Lika så om datorn går in i vilo-läge så måste den startas om för att kunna ansluta igen.

Nu vill jag ju inte märka ord, men... Du skriver om två olika saker utan att kanske inse det:

* fälla ned locket -> kan inte aktivera
* måste starta om -> för att kunna ansluta

Det är, i alla fall, i mina ögon två olika saker. Men hav förtröstan. Om du kollar på det här så kanske det löser dina problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-20 15:52

Lyfter en gammal tråd, tänkte att det kan hjälpa om andra har liknande problem..

I tid och otid så avaktiverades AirPort-kortet i Macbooken... Oftast då jag öppnade locket på den, då kunde jag inte aktivera AirPorten igen.. fick då starta om datorn, och efter några omstarter så hittade datorn air-porten igen... vissa gånger inte!

Fick bli en ren ominstallation av datorn, och sedan dess har jag inte haft några problem, ca 7 månader dvs!

Märkligt fel!

MVH

1
Bevaka tråden