Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm och macbook unibody, problem.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Motala
  • 2009-11-23 10:49

Hej!

Då min garanti på min macbook snart går ut så tänkte jag åter igen kolla upp med er andra huruvida det är problem med att koppla in en extern skärm när datorn går på batteri..

Jag har en macbook unibody på 2,0Ghz och 4GB ram (uppgraderat i efterhand) och jag kan alltså inte koppla in en extern skärm till min macbook om jag inte har strömsladden inkopplad till den.. Om jag kopplar in en extern skärm och kör den på batteri och stänger locket så att den externa skärmen blir primär så blinkar den skärmen bara och datorn går hela tiden tillbaka till vila och vaknar och går till vila o.s.v.. Så fort jag kopplar in strömsladden fungerar det ok. Det är heller inga större problem att köra båda skärmarna samtidigt, d.v.s. ha igång macbookskärmen samtidigt som en extern skärm, vilket i mina öron låter mycket konstigt..

Är det fler som har problem med att köra på extern skärm och köra den externa som primär då samtidigt som man kör datorn på batteri..

Skulle behöva lite snabba svar kring detta, alltså om det är flera som har detta problem eller om det är specifikt för min burk.. Då bör den ju åka in på lagning.. (innan garantitiden går ut)

Mycket tacksam för svar!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-11-23 10:52

Det ska vara så, att man har strömsladden inkopplad när man använder extern skärm, det står i användarhandboken. Läs den.

Dubbletten av den här tråden är raderad. Det räcker att ställa frågan en gång.

/Mod

  • Medlem
  • Motala
  • 2009-11-23 11:00
Ursprungligen av Mija:

Det ska vara så, att man har strömsladden inkopplad, det står i användarhandboken. Läs den.

På så sätt, den har jag nog dessvärre inte öppnat
Får ta och göra det.. Nu har jag inte handboken till hands här i dag, men står det någon motivation till varför det är så? Jag menar, det fungerar ju bra att köra två skärmar samtidigt (macbookens egna + extern) men inte att endast köra en extern på endast batteri. Observera då att den externa skärmen självklart har egen strömförsörjning, så jag ser ingen anledning till att de har denna spärr?

Mvh
Fredrik

EDIT: Tack för det Jesper! Det var jag som rapporterade mitt misstag..

Senast redigerat 2009-11-23 11:41
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-29 15:11

Kanske skall vara så att "stängt lock (utan ström) = viloläge"?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-11-30 23:43

Jag har ett problem med Macbook unibody, jag kopplar till min acer skärm, funkar bara bitvis, skärmen blippar å blir svart emellanåt. Vad beror det på? Har jag gjort något fel?

1
Bevaka tråden