Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Chrome för Mac rejält stympad

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google sliter på för att få fram en betaversion av webbläsaren Chrome för Mac innan årsskiftet. Men uppenbarligen ligger de efter rejält då den beta som förväntas släppas inom kort kommer att vara rejält stympad på funktioner.

Personligen vet jag inte vad man ska med Chrome till för Mac OS X men det finns säkert de som vill köra Googles grejer fullt ut.

Läs mer här.

  • Medlem
  • 2009-11-30 22:32

Nu är jag inte med, det finns väl redan en beta ute? Jag har laddat hem en som inte verkade det minsta skumt distribuerad.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-30 22:45

Kan vara detta som åsyftas: Chrome Beta for Mac Nearly Ready for Launch, But Some Features Postponed - Mac Rumors

Jag har kört Dev av Chrome ett par veckor (då Safari badbollade mycket, har dock inte testat så mycket sedan senaste uppdateringen) och får säga att hitils fungerar det väldigt väl, iaf för mitt användande. Det enda jag saknar (och som jag brukar installera i FF samt Safari) är adblock. Det finns något som heter adsweeper, men det fungerar inte alls lika bra som adblock är jag rädd.

Ursprungligen av Baron:

Nu är jag inte med, det finns väl redan en beta ute? Jag har laddat hem en som inte verkade det minsta skumt distribuerad.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-01 00:08
Ursprungligen av Joacim Melin:

r.

Personligen vet jag inte vad man ska med Chrome till för Mac OS X men det finns säkert de som vill köra Googles grejer fullt ut.

Chrome kör varje en separat process för varje flik vilket gör att en flik som kraschar inte (nödvändigtvis) drar de andra med sig samt att en hängd renderingsprocess eller shockwaveapp tex i en flik inte påverkar de andra. Dessutom har chrome en mkt snabb javascriptmotor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-01 01:11
Ursprungligen av rhesus:

Chrome kör en separat process för varje flik...

Ger dessutom möjlighet att logga in på en website med två olika konton samtidigt i varsin flik i samma webläsare. Jätteanvändbart om man tex har flera googlekonton och vill wave:a med sig själv

En annan webläsare under utveckling med separata processer är Stainless.

(OT: Vad heter det på svenska när man använder Google Wave???)
Edit - skapade ny tråd angående lingvistiken

Ursprungligen av IngoX:

Ger dessutom möjlighet att logga in på en website med två olika konton samtidigt i varsin flik i samma webläsare. Jätteanvändbart om man tex har flera googlekonton och vill wave:a med sig själv

Detta verkar lovande!! Jag vill gärna kunna vara inloggad på två internetbanker samtidigt (min frus och min egen). Kanske Chrome fixar det?

  • Medlem
  • 2009-12-01 07:52
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Detta verkar lovande!! Jag vill gärna kunna vara inloggad på två internetbanker samtidigt (min frus och min egen). Kanske Chrome fixar det?

Tänkte exakt samma sak!

Älskar V8 JS motorn, älskar de separerade processerna, älskar flikarnas beteende, älskar WebKit, älskar kombinerad search och adressbar. Mmm, Chrome <3

Chrome är det ända jag egentligen saknat från Windows.

Google i Chrome som de borde se ut: http://grab.by/TrO

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-12-08 21:54

Nu finns chrome beta att ladda ner, fungerar helt ok tycker jag så här långt men som sagts tidigare så är den stympad på en del funktionalitet..

Google Chrome hits beta for Mac and Linux, extensions available for extra-smug Windows and Linux users -- Engadget

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-12-12 15:30

Jag har märkt att Chrome ibland inte vill återställa sig om jag har minimerat det och trycker på ikonen i dockan, då får jag helt enkelt hålla nere och återställa via exposé för just den applikationen. Då fungerar allt bra igen. Kan iof vara något som jag missat med som orsakar detta.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-12-18 20:45

Känns också lite dumt att man har krysset för att stänga flikar på "fel sida" om fliken. Är ju van i safari+alla andra apps att stänga fliken genom vänsterkanten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-19 07:58

Jag tror säkert att Chrome kommer att bli ett alternativ till Safari i framtiden men som det är nu så är det alldeles för buggigt för att jag ska orka använda det.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-08 19:11
1
Bevaka tråden