Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skriva ut svartvita papper utan färg i alla patroner

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en HP Photosmart C5180, som har 6 patroner (svart + 5 olika färger).

När jag i helgen skulle skriva ut ett dokument som enbart bestod av text, svart text, så var två patroner (Magenta och Light Cyan) nästan tomma, så fick man inte skriva ut dokumentet.

"För en säker utskrift..." stod det, men herregud, kommer skrivaren att gå sönder annars?

Prova att att ta ur färgpatronen. Det funkar på min c3180 iaf...

Ursprungligen av poqapontus:

Prova att att ta ur färgpatronen. Det funkar på min c3180 iaf...

Ska prova det sen, men hur som helst är det lite konstigt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-30 12:52

Har du kollat runt om det finns några inställningar att göra på skrivaren. Har för mig att tjejens HP också har betett sig så. Men då kunde man välja någonstans i menyn på skrivaren att bara skriva ut i svart/vit och då funkade det.

Detta medför dock ju att om du sen kommer med någonting i färg så kommer den ju också blir svart/vit

Ursprungligen av Kajan:

Har du kollat runt om det finns några inställningar att göra på skrivaren. Har för mig att tjejens HP också har betett sig så. Men då kunde man välja någonstans i menyn på skrivaren att bara skriva ut i svart/vit och då funkade det.

Detta medför dock ju att om du sen kommer med någonting i färg så kommer den ju också blir svart/vit

Jo, det fanna det, men det spelade ingen roll, man måste ändå ha ett minimun av alla färger.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-30 13:18

Aha. Ja det är minst sagt idiotiskt om man säger så

Det är precis samma sak med min HP multifunktion, tyvärr. Idiotisk begränsning.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-03 05:49
Ursprungligen av Capeman:

Det är precis samma sak med min HP multifunktion, tyvärr. Idiotisk begränsning.

Samma med min HP multi. Jag åkte till teknikern och sa att skrivarn var trasig.:">:">:">

Kan inte svära på att det är samma som med Canon. Jag har genom att fylla på mina canon-patroner med "icke original-bläck" vart tvungen att stänga av "kontrollen" av nivåerna av bläck. Med följden att några patroner tog slut utan varningar.

Men eftersom bläcket "kyler ner" skrivarhuvudet så "brändes det av" o det kunde efter det bara skriva ut randiga utskrifter, oavsett rengöring o nytt bläck. Fick köpa ett nytt skrivar-huvud o det var inte billigt....

Hade en hp-skrivare med scanner en gång i tiden, den kunde inte scanna utan att ha bläck! Till på köpet så ville den skriva ut prov-sidor hela tiden innan den sen vägrade att scanna. Hade det inte varit för människor nedanför på gatan hade den hamnat där. Den hamnade istället i grovsop-rummet o inget med HP-logo kommer innanför min dörr igen..

1
Bevaka tråden