Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone fodral?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag är ny på forumet och relativt ny med iPhone, ganska snabbt insåg jag att screen protectors var en bra idé att införskaffa (och ganska dyrt).
Nu är jag på jakt efter fodral, börjar få en liten spricka längst ner på baksidan, har blivit tipsad om:
www.ithings.se
apples egna store http://store.apple.com/se
samt
iphonebutiken.se

Någon som har andra tips/erfarenheter/länkar att dela med sig av? Har läst att jelly/silicon samlar en massa ludd och att syntetläder verkar vara ett bättre val.

/Kjorre

Jag tycker personligen att skydden antinge ska göra telefonen snyggare eller inte synas alls!

Så jag har två tips som funkat bra för mig och min flickvän:
Syns inte: ZaGGs -Invisibel shield
Syns och e snygg - Gelaskin

Om någon har nått tips på skins/skydd som liknar Gelaskins får de gärna tips mig. Älskar att testa nya saker!

Tjipp tjipp!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-30 11:02

Köp och sälj på auktion & till fast pris på Tradera. Nya auktioner idag!
På Tradera kan du hitta hur mycket olika varianter som helst.
Sök på iPhone bara - 100 tals och till bra priser

Tack för länktips och annat!

Zagg's tunna och gelaskins är intressanta, men samtidigt tycker jag bara screen protectorn är meckig att få på. Är nog mer ute efter något som skyddar och lite mer exklusivt mer likt vajacases som jag hittade på snabeldrake's länk (tack!) men lite väl i dyraste laget samt att jag har dålig erfarenhet av oversea shipping. Så jag tror nog jag testar ithings, de har riktigt schyssta lite mer exklusiva modeller i läder/syntetläder, men tar gärna fler tips om nån har innan jag skickar iväg en beställning nånstans.
Tech 21 länken var verkligen 'one of a kind' också.

Mitt tips ang ZAGGs invisibel skin är att be personalen sätta på den åt dig. De säljs på alla Phone House, Telia butiker, och troligen Tre och Telenor.
Be bara snällt och vänligt så kan de hjälpa dig. Men även om du kör en Vaja eller dyl är invisibel skin sjukt bra att ha.!

Screen protector är bara waste of money, helt klart....
Ett rejält fodral bör man däremot ha. iBand är bra, men det skyddar dessvärre inte mot repor i plasten på baksidan.

Ska nog ta mig till civilisationen och testa en Zagg invisible skin, la en beställning på en syntetläder igår hos ithings.se igår, ska bli intressant och se vad som dimper ner i brevlådan, screen protector ingick tydligen.

Igår damp mitt syntetläderfodral ner i brevlådan, riktigt elegant faktiskt, i en mycket fin liten förpackning, glider ner lätt i fickan men blir inte sådär halt som iphone gärna blir utan fodral, så ithings.se kan jag rekommendera!
Känns som hög kvalitet på grejorna.
Lite sugen på att köpa iBand också...

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-12-03 14:09

Jag skulle inte köp en invisible shield om jag var du. jag har en IS full body och det har blivit repor på skärmen iaf och på baksidan har min vita iphone blivit grå med rosa färg vid äpplet och på ett annat ställe. Det blir skit fult. Så köp inte IS!

Ajdå, ja det låter ju inte så kul, missfärgning och repor, man köper ju skydd för att slippa det...
Tack för varningen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-03 17:25

iBand

Jag fick mitt iBand från AppleStore idag. Testade det mindre än en minut, läggs i lådan för oanvändbara saker.
Den är väldigt hård, att trycka på några knappar funkar inte alls, utom volymknapparna, om man trycker riktigt hårt. Använda Mute eller Powerknappen funkar inte alls.

OK, låter som bra om man vill kasta sin iPhone i väggen men inte om man vill använda den normalt...

1
Bevaka tråden