Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"sök i detta Forum" fungerar ej

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-11-29 12:29

Som rubriken säger kan jag ej längre söka i ett forum. Inget händer när jag klickar på länken. Använder SL med senaste Safari.
bosse

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-29 15:09

*Räcker också upp handen*

SL / Firefox 3.5.5

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-29 15:44

Uppstår när diskussionen går över en sida (mer än 40 inlägg).
Är rapporterat, men en annan bug är att alla inte verkar komma in i rapport-systemet för närvarande
Buggrapport - Sök i diskussionen

Och här också:
Feedback » Fråga Sökning i forum?

Japp - det står på listan! Vi har en rätt stor uppdatering på gång senare i veckan här på 99 som är prio 1 just nu, ska se om Arvid kan få till detta lite snabbt också.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2009-12-09 18:06

Jag fick en smäll på fingrarna för att jag, iofs klumpigt, startade en ny tråd om detta. Svaret var att jag borde söka först innan jag startade en ny tråd. Är det inte det man kallar moment 22?

Ursprungligen av Stig R:

Jag fick en smäll på fingrarna för att jag, iofs klumpigt, startade en ny tråd om detta. Svaret var att jag borde söka först innan jag startade en ny tråd. Är det inte det man kallar moment 22?

asgarv!

verkligen... jaja, det brukar bli ngn som säger ajjabajja, men vi har nog alla gjort den tabben. Inget hänga upp sig på.

Ursprungligen av Stig R:

Jag fick en smäll på fingrarna för att jag, iofs klumpigt, startade en ny tråd om detta. Svaret var att jag borde söka först innan jag startade en ny tråd. Är det inte det man kallar moment 22?

Jag ville söka (men det gick ju inte) och startade också en ny tråd om samma sak.

Ursprungligen av Falutjorven:

Jag ville söka (men det gick ju inte) och startade också en ny tråd om samma sak.

Det finns många sätt att söka på forumet. Att starta en ny tråd utan att söka först, bara för att en av sök-funktionerna inte fungerar, är ingen ursäkt.

Använd Google-sökrutan som finns i högerspalten.

Eller sök direkt på Google. Om du skriver "site:99.se" i sökningen så söker den bara på 99.se.

Och detta var ju inte första gången som du får en tråd stängd för att du inte sökt först.... Har du inte fått de här tipsen om Google tidigare?

/Mod.

Edit: Capeman hann före med några sekunder...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det finns många sätt att söka på forumet. Att starta en ny tråd utan att söka först, bara för att en av sök-funktionerna inte fungerar, är ingen ursäkt.

"Är ingen ursäkt"???? Den inbyggda sökfunktionen fungerar inte bättre för att du levererar ett fjantigt svar. Hur skulle det vara med ett "sorry, vi jobbar på det" eller kanske t.o.m. "vi ska nu ta ner den egna sökfunktionen tills den verkligen funkar så slipper folk irritera sig".

Men det kanske är alldeles för tillmötesgående att svara så.

Ursprungligen av Falutjorven:

"Är ingen ursäkt"???? Den inbyggda sökfunktionen fungerar inte bättre för att du levererar ett fjantigt svar. Hur skulle det vara med ett "sorry, vi jobbar på det" eller kanske t.o.m. "vi ska nu ta ner den egna sökfunktionen tills den verkligen funkar så slipper folk irritera sig".

Men det kanske är alldeles för tillmötesgående att svara så.

Ta det lugnt nu. Arvid har ju redan skrivit i Projekthanteringen, "sorry, vi jobbar på det".

Ursprungligen av Capeman:

Ta det lugnt nu. Arvid har ju redan skrivit i Projekthanteringen, "sorry, vi jobbar på det".

Jag är hur lugn som helst men gillar inte insinuanta och larviga svar lika lite som jag gillar moderator-wannabes som ger lika larviga svar. Eller menar du att man ska leta i andra fora/trådar för att få ett vettigt svar i en tråd? Är det inte trevligare/lättare att bara ge ett korrekt svar direkt?

Ursprungligen av Falutjorven:

Den inbyggda sökfunktionen fungerar inte bättre...

Vadå, "den inbyggda sökfunktionen"? Som om det bara finns ett enda sätt att söka.

Du har sökrutan uppe i den bruna menyraden.

Och du har Google-sökrutan i högerspalten.

Och i de flesta webbläsare finns en sökruta uppe till höger i fönstret.

De flesta andra klarar att söka innan de startar en ny tråd... trots att en av sökfunktionerna inte fungerar helt felfritt.

/Mod

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vadå, "den inbyggda sökfunktionen"? Som om det bara finns ett enda sätt att söka.

Du har sökrutan uppe i den bruna menyraden.

Och du har Google-sökrutan i högerspalten.

Och i de flesta webbläsare finns en sökruta uppe till höger i fönstret.

De flesta andra klarar att söka innan de startar en ny tråd... trots att en av sökfunktionerna inte fungerar helt felfritt.

/Mod

Jag fattar inte vad du är ute efter eller vad du har för problem. Jag påpekade att den "inbyggda" (ber tusenfalt om ursäkt om benämningen inte föll dig på läppen) inte fungerade. Om du har hundra andra sätt att söka på, så funkar den fortfarande inte.

Varför inte bara svara som jag föreslog förut? "Sorry, vi jobbar på det". Prestige?

Fjant.

Ursprungligen av Falutjorven:

Fjant.

Men väx upp nu.

Ursprungligen av Falutjorven:

Varför inte bara svara som jag föreslog förut? "Sorry, vi jobbar på det".

Varför ska jag svara så? Jag är inte en av utvecklarna. Jag har ingen aning om vilka av projekten som utvecklarna håller på att jobba med just nu.

Jag är en av moderatorerna, och vi har ingenting med programmeringen på forumet att göra.

Ursprungligen av Falutjorven:

Fjant.

Jag tar inte åt mig. Tycker nästan synd om någon som har så stora skygglappar på sig.

- Det finns redan trådar om problemet.
- Och det finns redan upplagt i projektsystemet, där utvecklaren Arvid har kommenterat det på följande sätt: "Men så snart jag hinner så ska jag titta på det! Jag beklagar verkligen att det tagit så här lång tid!"
- Man kan (som någon redan påpekat) hitta detta på annat sätt, t.ex genom att bara titta på "Feedbacks" förstasida, eller på "Projekts" förstasida. Där finns inte så många trådar, så det är ganska lätt att se de trådar som handlar om detta.
- Och det finns andra sätt att söka, vilket jag har försökt påpeka några gånger nu

Men inga av dessa punkter har du skänkt en tanke. Du ser bara den trasiga sökfunktionen, och ser detta som ett giltigt skäl till att aldrig behöva söka när du startar en tråd.

Du får gärna tycka att det är dåligt att den sökfunktionen inte fixas snabbare. Det kan jag också tycka. Och jag har absolut ingenting emot att du tycker så.

Det jag klagar på är att du använder detta som ursäkt för att låta bli att söka, trots att det finns alternativa sökvägar.

Om du stöter på ett vägarbete på vägen till jobbet, stannar du kvar där och väntar tills de är färdiga, eller söker du en annan väg runt hindret?

/Mod

Senast redigerat 2010-04-20 21:18
  • Medlem
  • Thailand
  • 2009-12-09 18:23

Nej, inget att hänga upp sig på. Jag tar det hela med ett leende och hoppas att Arvid kan hitta en stund då han kan fixa detta.

Fast i Feedback och Projekthantering finns det ju inte så många trådar att man inte lite snabbt kan skumma igenom trådarna själv...

Annars är ju det hetaste tipset att söka via Google, med site:99.se

  • Medlem
  • Thailand
  • 2010-04-20 17:09

Äntligen verkar jag ha fattat.
För att vara pedagogisk:Om du vill söka efter någonting så googlar du enligt denna mall: sökord1 sökord2 ........sökordx site:99.se

Då får du bara upp träffar inom 99.se. Samma som om du söker med den inbyggda sökfunktionen, som inte har fungerat det senaste månaderna. Hoppas Arvid får tid snart

Det är ju alltid logiskt för den som vet.

1
Bevaka tråden