Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Online datalagring?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är så att jag behöver överföra ett antal filer på ca 15-20 mb (RAW-bilder) och max bifogad storlek med mail är 10 mb för mig. Är det någon som vet någon bra sida där man kan ladda upp filer och låta någon annan ladda ner dem?

Jag har sett att det finns ett antal, men jag undrar om det finns någon som har lite erfarenheter att del med sig av?

Tack!

Rickard

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-26 00:13

skickafilen.se

?

finns massa olika

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-26 00:41

hurra för Dropbox och katalogen Public. mer info på dropbox.com

kort sagt har du en katalog (Dropbox) på datorn som synkas mot "molnet". i denna katalog finns en publik katalog (Public) som man kan använda för att dela filer med andra. Hur du gör förklaras på hemsidan, men det är mycket simpelt och filerna blir tillgängliga via http.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-26 00:43

+1 från mig vad gäller Dropbox. Är väldigt nöjd med det, fungerar smidigt som bara den. Samt om din vän skaffar det med så kan ni dela mappar mellan varandra om du inte vill att de skall finnas tillgängliga för alla (klientprogramvara finns för LInux, Mac samt Windows. Bara det är ju win win! )

Ursprungligen av gaimasa:

hurra för Dropbox och katalogen Public. mer info på dropbox.com

kort sagt har du en katalog (Dropbox) på datorn som synkas mot "molnet". i denna katalog finns en publik katalog (Public) som man kan använda för att dela filer med andra. Hur du gör förklaras på hemsidan, men det är mycket simpelt och filerna blir tillgängliga via http.

+1 för dropbox.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-29 15:13

Samarbeta med andra personer på olika platser är ju så löjligt enkelt med Dropbox, är beroende nu. Hur gjorde man egentligen innan?

Dropbox är sjukt bra, intygas!

Såg denna diskussionen för 30 minuter sedan och nu sitter jag och delar bilder över internet med varandra. Dropbox är ju helt sjukt bra, letat efter ett sådant här program läääänge!!

1
Bevaka tråden