Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ångra stängd tab?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske redan tagits upp nånstans men lyckades inte hitta det...

I FF kan man ångra att man stängt en tab, den kommer då tillbaka o all historik i den är sparad.. Visserligen kan man ta tillbaka sidan man var på men jag förstår inte hur jag får tillbaka historiken till just den fliken?

Nån som vet?

glims har en "ångra tabstängning"-funktion, men jag vet inte om den fungerar likadant som i firefox...?
[ Glims for Safari | www.MacHangout.com ]

Hoppades att det fanns nån gömd inställning i safari men glims verkar inte vara så dumt..tittar vidare på sånt där då. Tack för hjälpen!

Själv kör jag bara Firefox av just den anledningen, samt att när browsern
kraschar så kommer den ihåg alla tabbar som var öppna, och eftersom
jag ofta har ett 20-tal tabbar öppna så är det anledning nog.

LCR

Jag körde med FF rätt länge men det bara kraschade när man ville skriva ut o inget jag gjorde hjälpte..har skrivit spaltmeter om det..

Så bara smågrejor jag saknar i safari egentligen..

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-28 18:58

Google Chrome has samma funktion med att man kan ångra att man stängt en flik, kommer ihåg historik om den kraschat mm.
Kika på: Google Chrome om det känns intressant

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-11-28 19:03

Om du oavsiktligt stänger en tab i Safari kan du ju alltid öppna den igen genom 'History'. Skulle Safari krascha och du önskar få upp alla fönster du hade före kraschen väljer du 'Reopen All Windows from Last Session' under 'History'.

Hm.. det är inte vad jag söker.

Jag surfar ofta med en sida o öppnar det jag vill läsa mer om i en ny tab. Ibland gör jag inte det o då när jag har 10 tabbar öppna o klickar för att läsa en artikel, läser en annan o vill tillbaka till huvudsidan så klickar man fel o stänger den tabben, den enda som går tillbaka till "huvud-sidan".

Visst jag kan göra en ny tab o söka mig fram i historiken men...Om man jämför i FF så kommer tabben tillbaka som om den aldrig var borta. Du kan gå fram o tillbaka med pilarna precis som innan. Jag kommer tillbaka till "huvudsidan" från vilken jag öppnade mina tabbar utan att behöva rota runt i history efter vilken den var..

Jag upplever att jag än en gång är för specifik för mitt eget bästa. Sorry.
Det är en funktion jag inte trodde skulle saknas i Safari, bara att jag inte hittade den..

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2011-09-05 20:26

@Klarabara: Jag är helt med dig. Använder egentligen bara Firefox pga bristen på "ångra stängd flik" i Safari.

*Edit. Gammal tråd såg jag nu, men problemet kvarstår. Finns det något tillägg i Safari nu som fixar biffen?

I Safari 5.1 går det alldeles utmärkt att ångra stängd flik (har för mig att jag gjort det i alla versioner av Safari 5). Edit -> Undo Close Tab

Ursprungligen av suddgummi:

I Safari 5.1 går det alldeles utmärkt att ångra stängd flik (har för mig att jag gjort det i alla versioner av Safari 5). Edit -> Undo Close Tab

märkligt nog kan man inte ångra stängt fönster?

Tjusigt, då kan man avinstallera glims då.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-05 21:11

Eller så trycker man cmd + z, ännu bättre.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2011-09-05 21:15

Herregud, ibland är man helt enkelt bara blind. Tror inte detta fanns i Safari 4.x, eller var jag blind då med? Hur som helst, tack för er hjälp!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-05 21:57

Funktionen kom i Safari 5.0

Det som fattas nu är återställning av alla tabbar efter crash som Firefox har...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-09-06 08:37
Ursprungligen av LCR:

Det som fattas nu är återställning av alla tabbar efter crash som Firefox har...

Denna brukar fungera för mig. Det står visserligen bara fönster, men flikarna följer med också eftersom dom sitter i fönstret.

Kolla Mijas Bild, du kan öppna senast stängda fönster...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-09-08 09:59

Fast på min är den raden grå.... flikar kan jag välja.

1
Bevaka tråden