Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda ner en flashfilm - hur gör jag?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns en intervju i flashspelare på hemsida som jag skulle vilja ladda ner. Hur gör man?

I Safari fungerar det rätt ofta om man öppnar Fönster -> Aktivitet och kollar efter .flv-filen för den aktuella sidan (tips: oftast den med störst storlek) och så dubbelklickar man på den raden med alt-tangenten nere så laddas den ner.

Ursprungligen av Adrian B:

I Safari fungerar det rätt ofta om man öppnar Fönster -> Aktivitet och kollar efter .flv-filen för den aktuella sidan (tips: oftast den med störst storlek) och så dubbelklickar man på den raden med alt-tangenten nere så laddas den ner.

Det räcker med att dubbelklicka utan Alt.
Det är inte var dag man kan förenkla Adrians lösningar.

Ursprungligen av hummel:

Det räcker med att dubbelklicka utan Alt.
Det är inte var dag man kan förenkla Adrians lösningar.

Du har helt rätt, men det fungerade för att flv-filer laddas ner istället för att visas i webbläsaren. Dubbelklickar du bara på t.ex. en gif eller en jpeg så öppnas den i ett webbläsarfönster istället, så vill man vara säker på att det verkligen laddas ner direkt får man hålla nere alt.

Oh Adrian, ThankYOU!

Hade bryllat runt det där allt för länge!

Jag ser nu att rubriken säger flashfilm, jag menade att skriva flashfil, jag vet hur man gör med film, men inte med audio.

Ursprungligen av Patric08:

Jag ser nu att rubriken säger flashfilm, jag menade att skriva flashfil, jag vet hur man gör med film, men inte med audio.

Har du ett exempel på en sådan sida?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-11 09:42

Audion som kommer upp är en mp3 som ligger i samma aktivitetsfält, som i sin tur går att alt+dubbelklicka på

tack för ett superbra tips!!! "alt" gör susen:)

och i Firefox så finns Page Info:>Media - eller också så kan du lägga in DownloadHelper som är ett Firefox Addon.

Hur kan man göra när det inte syns något i activity-fönstret? Som tex svt.....

YouTube har tydligen programmerat om en del kod - ty sajter som t.ex. KeepVid: Download and save any video from Youtube, Dailymotion, Metacafe, iFilm and more! har problem. Det går inte längre att tanka ner filer den vägen.

DownloadHelper ((www.downloadhelper.net)FF Addon) fungerar fortfarande.

Använder Safari.

Märkte just att http://www.tubegrip.com/ funkar

Ursprungligen av Johan Sjöholm:

DownloadHelper ((DownloadHelper - Media download Firefox extension)FF Addon) fungerar fortfarande.

Smell blessings

1
Bevaka tråden