Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis ringsignaler till iPhone

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

San Francisco-baserade företaget iRing Pro har haft den stora vänligen att langa upp ett antal ringsignaler för iPhone. Ringsignalerna finns i tre olika paket, ett för Mac OS X, ett för WIndows och ett paket med samma signaler i MP3-format.

Kolla mer här!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-26 11:52

Får det inte att fungera. Är det i /användare/Musik/iTunes/ jag ska placera katalogen "Ringers"?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-11-26 11:57

Det skall finnas en mapp som heter Ringtones (jag kör Engelska som språk, så mappen kan heta annorlunda om man kör Svenska mm. Samt jag har några egna ringtones jag gjort och därigenom fått mappen skapad gissar jag på).

Enligt deras sida: "Once downloaded and decompressed, simply drag the folder titled "Ringtones" to your iTunes alias or library. Then sync your iPhone."

Glöm inte heller att ställa in iTunes att visa ringsignaler mm, samt att det är aktiverat att de skall synkas till iPhonen.

Ursprungligen av Pajje:

Får det inte att fungera. Är det i /användare/Musik/iTunes/ jag ska placera katalogen "Ringers"?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-11-26 12:14
Ursprungligen av Pajje:

Får det inte att fungera. Är det i /användare/Musik/iTunes/ jag ska placera katalogen "Ringers"?

Jag drog helt enkelt mappen till iTunesikonen i docken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-26 12:10

Tack! Bockade i Ringsignaler och skapade mappen Ringtones. Nu fungerar det.

Tack för tipset! Alltid kul med lite nya ljud, även om det var en av dom som nästan skar i öronen (eller så är det min hörsel som det är nåt fel på...)

Hannes

Förstår inte hypen kring detta. Audiko någon? Eller vad exakt är det för ringsignaler man får här?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-28 02:48
Ursprungligen av godpuppet:

Förstår inte hypen kring detta. Audiko någon? Eller vad exakt är det för ringsignaler man får här?

Inget att hypa om. Det var töntiga ringsignaler.
Förstår inte varför man gör ett nyhetsinlägg om sån där skit. Det handlar ju till syvende og sidst bara om marknadsföring av nåt jävla skitföretag som vill sälja trams.

Ursprungligen av Konrad:

Inget att hypa om. Det var töntiga ringsignaler.
Förstår inte varför man gör ett nyhetsinlägg om sån där skit. Det handlar ju till syvende og sidst bara om marknadsföring av nåt jävla skitföretag som vill sälja trams.

Vilken attityd... läs inte nyheten om den är ointressant?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-28 09:59
Ursprungligen av Gustav.E:

Vilken attityd... läs inte nyheten om den är ointressant?

Man måste ju läsa innan man vet om det är ointressant, eller hur?:)

Bittra människor finns överallt.
Men tyvärr får jag nog hålla med om att detta kanske är lite väl mycket försäljningskampanj. Ringsignalerna var inte speciellt anmärkningsvärda, särskilt inte för de pris företaget säljer dem för..

Hittade annars ett program för iPhone, dock inte hunnit test köra den än, men de ska gå att ladda ner gratis ringsignaler genom den:"Switch Your Tone"

3 signaler?

Ursprungligen av rosen888:

3 signaler?

Precis. Som dessutom var kass (precis som Konrad så sprittande lät meddela).

Är det ingen som kan tipsa om ngt bra program som gör detta gratis UTAN att behöva dra igång Garageband (hört att man kan pyssla lite där) ?

Ursprungligen av Goflorp:

Precis. Som dessutom var kass (precis som Konrad så sprittande lät meddela).

Är det ingen som kan tipsa om ngt bra program som gör detta gratis UTAN att behöva dra igång Garageband (hört att man kan pyssla lite där) ?

Free Ringtones for mobile and iPhone - Audiko

Visserligen inget program men väl en tjänst som fungerar kanonbra.

Ursprungligen av Goflorp:

Är det ingen som kan tipsa om ngt bra program som gör detta gratis UTAN att behöva dra igång Garageband (hört att man kan pyssla lite där) ?

iToner. Har inte testat det med OS 3 men använde det både till 1 och 2, och var väldigt nöjd med det. En nackdel är att man, iallafall i tidigare versioner, var tvungen att göra om proceduren varje gång man uppdaterade sin iPhone med ny mjukvara.

En väldigt bra sak med iToner är dessutom att man inte är begränsad till 15 sekunder eller vad det nu är som man är begränsad till i Garageband, utan man kan använda en hel låt om man så vill.

Programmet kostar lite pengar, men man kan laddad ned den kostnadsfria demon och använda programmet gratis ett tag. Efter det så kan man avinstallera det med exempelvis AppDelete eller AppZapper och installera demon på nytt vid behov.

Det är jätte enkelt att fixa en ringsignal på garageband..

öppna ljudet/låten du vill ha, tryck på "loop"-knappen, välj vad du vill ha med (högst ca 40 sek. om jag inte tänker fel!) och sen "skicka ringsignal till iTunes"

Ursprungligen av rosen888:

Det är jätte enkelt att fixa en ringsignal på garageband..

öppna ljudet/låten du vill ha, tryck på "loop"-knappen, välj vad du vill ha med (högst ca 40 sek. om jag inte tänker fel!) och sen "skicka ringsignal till iTunes"

Om man har Garageband JA, jag som är tondöv och inte kan hålla takten till Italo Disco IV har kastat det och 17 ton med loopar med...
Att göra ringsignaler med garageband är väl lite som att öppna bilder med Photoshop CS4

Skall kollas upp. Tackar.

Jag testade precis ifall iToner fungerade med OS 3 och tyvärr så verkar det inte göra det. Fick bara felmeddelanden, och tillslut så kraschade programmet.

Någon som vet något annat sätt att ha en hel låt som ringsignal?

Men när jag nu skapar ringsignaler, genom att konvertera " acc" proceduren så kan jag endast ha en signal i telefonen? Även om itunes visar att flera ska ligga under ringsignaler finns dock bara den första.?

1
Bevaka tråden