Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feedback på ny webbsida: www.nonnashus.se

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan Alla..

Har skapat en ny webbsida, och skulle uppskatta om någon skulle kunna ge lite tips på konstigheter eller andra saker ni reagerar på.. Man blir lätt hemmablind...

Ni hittar webbsidan här...

http://www.nonnashus.se

Tack på förhand...

// Calle

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-12 22:40

En sak reagerar man på: bara en vit sida med ett felmedelande om misslyckad anslutning till MySQL-server. Det blir ju ingen spännande hemsida av det...

Ja, som pichia redan påpekat så funkar inte sidan...

"Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql.annalunda.nu' (2) in /home/a/annalund/www/nonnashus/include/database.php on line 24
Unknown MySQL server host 'mysql.annalunda.nu' (2)"

"Produkt Konsult" stavas som du skrev inne på sidan "Produktkonsult. Annars verkar den helt okej för ett sådant litet företag, den fyller väl sitt syfte!

I kontakt är det en "onödig" scroll iaf.

hehe,, jag sql felmeddelande är inte det mest sexiga... ) någon som har tips på hur man smidigt kan jobba på en variant, medan en fungerande alltid ligger uppe!? för ni har nog råkat komma in precis när jag har varit inne och pillat själv... eller är finns felet fortfarande!?

Produktkonsult är fixat.. är mästare på särskrivning... :o(

Vilken tur att vi har olika smak då.. ;o)

Tack för alla tips... jag ska fixa/ändra en del med färgerna, känns lite 'dassiga' ska prova att lyfta dem lite i mättnad o se hur det blir...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-16 11:26

Jag är lite allergisk mot sidor där innehåll i ramar måste skrollas för att man ska kunna läsa allt. Det blir ett extra moment som kan kännas jobbigt. Det går ju inte heller att skrolla med tangetbordet eller styrplattan utan att ha klickat i ramen.

OK det kan sabba layouten men rätt gjort funkar det ändå. Och är det hela sidan som behöver skrollning så går det att använda tangentbordet.

Nu sitter jag på en 23" skärm men sidan kanske mer är anpassad för bärbart.

Janne

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-10-16 14:53
Ursprungligen av jannes:

Jag är lite allergisk mot sidor där innehåll i ramar måste skrollas för att man ska kunna läsa allt. Det blir ett extra moment som kan kännas jobbigt. Det går ju inte heller att skrolla med tangetbordet eller styrplattan utan att ha klickat i ramen.

OK det kan sabba layouten men rätt gjort funkar det ändå. Och är det hela sidan som behöver skrollning så går det att använda tangentbordet.

Nu sitter jag på en 23" skärm men sidan kanske mer är anpassad för bärbart.

Janne

Håller med här till 100%

Har raderat två inlägg. Eventuella synpunkter på produkterna som säljs kan vi väl ta någon annanstans. Håll er till synpunkter på själva hemsidan.

/Mod

Jag vet att "less is more" inte alltid är det bästa men att länka vidare både till google.se och google.com på länksidan känns kanske lite överflödigt?

tack ännu en gång alla..

Jag håller med er båda ang scrollningen, ni har övertygat mig om att jag måste ta tag i det nån gång, det är egentligen bara 'produkt' layouten som måste göras om, får ta och skissa lite... tack för övertalningen...

Ang. sidans storlek, så är den anpassad för att få plats på en 1024 skärm, så det blir ju lite pluttigt på en större... men jag kom på att jag kunde låta 'bakgrundsblommorna' få negativa left-värden om man har en liten skärm och på så sätt få sidan att kännas större även på en större skärm.. tycker det funkar rätt bra faktist...

Några andra tankar...

Skarpare färger, och mindre typsnitt...

Hej igen...

Då har jag gjort en ny variant med lite skarpare färger, samt mindre text typer.. vad tycker ni? bättre? sämre?

andra kommentarer?!

Hej!

Alla topbanners känns väldigt pixliga och förstorade. Tycker du ska kolla lite på kontrasten osv. för att få bort den oskarpa känslan.

Sedan en sak i texten på startsidan. Du har skrivit "er" med stort E och "ni" med stort N. Jag är inte så förtjust i att använda den typen av svenska, det känns väldigt föråldrat och gammeldags.

Sen en sista sak:) Om ni har några stora samarbetspartner dyl. så är det ofta bra att lägga upp deras logga på sidan. Det inger ett större förtroende hos blivande kunder om de ser att du redan har stora kunder.

Jag vet inte, det känns alldeles för hemmasnickrat för mig, som potentiell kund, att bli imponerad av. Ni har säkert jättebra produkter och "Content is king" och allt det där. Men för er del tror jag ni skulle vinna på en modernare och intressantare design.

Hej igen...

har tagit en del av kritiken, och gjort en ny design...

ang sidhöjden så blev det en mellan variant, där jag låter sidan löpa ner till fönstrets nedankant.. jag tycker själv inte om när menyn försvinner uppåt när man scrollar ner, och på detta sättet kan jag både låta besökaren utnyttja sin stora skärm men ändå behålla sidans struktur.... kommentarer?

lånade en mac av en kompis och såg hur 'dassigt' allt såg ut,.. förstår nu vad ni menade, var mycket skarpare på de olika PC maskiner jag har hemma.... hur ser färgerna ut nu?!

andra kommentarer? man lär så länge man vågar fråga...

Under Produkter blir det ett väldigt "fladdrande" med bakgrundsbild på/av under texten när musen råkar passera sidhuvudet. Det kanske inte är en bugg utan en feature... ? I vilket fall som helst tycker jag det blir lite oroligt.

Har inte företaget någon logotyp? Intrycket blir att en layoutmall använts utan att ha blivit riktigt färdig.

Några högst personliga åsikter bara, efter en mycket snabb titt med hjälp av min gamla iBook med 1024x768 skärm, Safari 4 och Tiger 10.4.11

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-24 10:06

På vissa ställen står det "jag", tycker när det är ett företag så ska det stå "Vi", känns mer professionellt då.

Tack för er tid.. den är mycket uppskattad....

nu är alla sidor ändrade igen.. )

jag har gått igenom sidorna och ändrat jag till Vi där jag hittat.

Jag har även gjort om produkt sidan, tagit bort den 'andra' bakgrundsbilden som jag tyckte störde texten för mycket därav 'featuren' vit-bakgrund, som jag inte alls tyckte vart bra... den är nu borta!

ångrade mig igen ang. höjden på sidan, och låter nu sidan fortsätta löpande neråt tills den tar slut.

några andra kommentarer!?

De där mouse over-texterna ovanpå "lägsta medlemspris" och "köp" är väldigt stora på en 1024x768-skärm. Och intrycket är väldigt fladdrigt om man råkar dra muspekaren över flera av dessa länkar.

Jo, har nog varit lite väl generös med antalet tecken i några pop-up... det ska jag ordna...

vad tycker ni om dem i övrigt?

- bra för ovana surfare?!
- störigt för en som är van!?

tack åter igen... keep em comming...

1
Bevaka tråden