Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleStore Black Friday - 1000kr rabatt på iMac och MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Klockan 01.00 sparkade AppleStore igång sin Black Friday rea och vi har tittat närmare på rabatterna. Vissa produkter har bara marginellt förändrade priser men på datorer som iMac och MacBook Pro finns det en tusenlapp att spara idag.

Länk: Här finns alla Black Friday rabatter.

Här är några produkter med bra rabatter endast idag Fredag:
iMac 21 eller 27 tum: 967kr rabatt
MacBook Pro: 967kr rabatt
iPod touch: 207kr rabatt

iWork: 558kr (spara 337kr)
Nike+ Sensor: 128kr (spara 47kr)
Time Capsule 1TB: 2608kr (spara 187kr)
JBL On Time 200P högtalare: 1588kr (spara 502kr)
Ultimate Ears iPhone headset: 1058kr (spara 432kr)

Observera att ovanstående produkter levereras fraktfritt - normalt sett krävs en order på minst 1125kr för det.

Kommentera nedan! Handlar du på Black Friday? Hittat andra bra kap?

Jag stängde den gamla tråden och startade en ny nu när kampanjen faktiskt är igång. Lättare att komma fram till "godbitarna" så att säga!

Funderar på att köpa Toast 10 Titanium (standardversionen) också, förutom iWork som är beställt. Blir det köp så lär det bli två paket antar jag. DHL-killarna kommer att stå på kö

Det blir 634kr med rabatt och fri frakt. Gillar den fria frakten.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-27 09:57

fortfarande billigare att använda mecenatkort/csnkort genom EDU store. sparat 2k på imacen genom EDU

Ursprungligen av djdisc:

fortfarande billigare att använda mecenatkort/csnkort genom EDU store. sparat 2k på imacen genom EDU

Nu är det väl runt 85% av användarna som inte har tillgång till den - om du inte har något knep?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-11-27 14:04
Ursprungligen av Björnström:

Nu är det väl runt 85% av användarna som inte har tillgång till den - om du inte har något knep?

man kan väl alltid beställa genom EDU store fast utan mecenat?
blir lite lägre rabatt, ca 8% men då behöver man bara fylla i vilken skola man studerar på.
De kontrollerade inte detta förut. Det kanske har ändrats, att de nu kräver någon typ av intyg eller så? Någon som kan bekräfta det i såfall?

update: verkar inte som att det är ändrat. dock är det ju lite oärligt.

Senast redigerat 2009-11-27 15:16
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-11-27 15:07

Det bidde en iMac 27" 3.06 Ghz

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-11-27 10:05

satt och var sugen på en Airport extreme, men med 97kr rabatt blev det 1598kr, Airporten kostar 1560kr med education Apple. (38kr skillnad för de som inte orkar räkna)
Jag vet att det är drygt med alla som klagar på att apples rabatter är så dåliga, så blir det ju när man har bra produkter. Får vara glad att man känner någon som studerar.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-11-27 10:48

Blev grymt besviken för att det inte var någon rabatt på magic mouse. Det pirrade ju till när man såg att iWork var 300 kr billigare...

Jag gjorde en sökning på Prisjakt efter andra priser på Toast. Apple är klart billigast även utan BF-rabatten. Mstore ligger tex på 1140 inklusive moms plus frakt. Fanken det är ju nästan dubbelt så mycket.

Så, nu är det gjort. Har beställt Toast10 Titanium också. Bränner inte så mycket skivor men integreringen i Eyetv gör att jag kan exportera inspelat material till tex DivX eller göra image-filer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-27 11:20

Blev ett par Klipsch S4i-lurar för mig. 262kr i rabatt

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-11-27 11:43

Hittade något som jag hade

behov av, "Belkin TuneBase FM med handsfree för iPhone", bra rabatt var det på den, 688:-, tidigare 999:-, sedan blev det Nano, Magic Mouse samt Nike+ sensorn, min nuvarande kommer snart att dö eftersom hustruns dog och den var lika gammal som min...

Sådär, nu har man beställt Klipsch hörlurar, MagicMouse, iWork och Snowlepard. Inga fler julklappar till mig själv i år inte..

I-Landsproblem så det heter duga, men jag håller på att bli fullständigt galen. Har nog surfat till Black Friday-rean 50 gånger idag redan. Vill passa på att tjäna en slant och shoppa en Mac Book Pro, men frågan är när och om det kommer nya med quad-processor? Vidare så har jag svårt att motivera varför 2,8 Gz med 256 mer i grafikminne, 120 gb mer i HD och verkligen är värd 3.000 mer? Egentligen vill jag ha den senaste iMac:en men det känns enklast med bärbar då man kan nyttja den på jobbet också och slippa deras skruttiga PC. Råd, tips och skäll efterlyses tacksamt.

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-11-27 16:30

bärbart är underbart, men samtidigt finns det en trygg och skön känsla att komma hem till ngt stort. Skaffa en ordentlig skärm till den bärbara så är problemet ur världen.
uppdatering; ja som du säger, den ständiga frågan när det kommer till apple, när och om. ingen vet men mac buer's guide säger

Ursprungligen av thor:

bärbart är underbart, men samtidigt finns det en trygg och skön känsla att komma hem till ngt stort. Skaffa en ordentlig skärm till den bärbara så är problemet ur världen.
uppdatering; ja som du säger, den ständiga frågan när det kommer till apple, när och om. ingen vet men mac buer's guide säger

Tack för tipset om Mac Buyer´s Guide. "Behöver" är ju definitionsfråga, men om man försöker vara objektiv för två sekunder så vill jag nog mest ha en men jag behöver egentligen inte en på stubben. Jag biter mig i handen och småshoppar lite smålattjo prylar istället och drämmer till på en ny Mac Book Pro när de kommer.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-11-27 17:09

Beställa, beställa inte. Musen svävar över knappen....
Stannar nog vid iWork annars blir det ett jäkla liv med soffsovning som resultat.

Ursprungligen av chubben:

Beställa, beställa inte. Musen svävar över knappen....
Stannar nog vid iWork annars blir det ett jäkla liv med soffsovning som resultat.

iWork är ju givet, go for it!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-27 20:33
Ursprungligen av chubben:

Beställa, beställa inte. Musen svävar över knappen....
Stannar nog vid iWork annars blir det ett jäkla liv med soffsovning som resultat.

hehehehe. ibland kan soffan va väl så skön Det brukar lugna ner sig .... Äpplena faller inte långt från trädet

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-27 21:09

Nu har jag bestämmt mig ... snacka om beslutsångest. beställning lagd och betald bara att vänta. En del av njutningen...

Det blev en "lilling" .... en imac 21.5 tums.. minstingen.

Funderade länge (en hel dag) på en 27 tummare men jag tror jag blir nöjd med den "lille".

Ska bli skönt att få klämma på nya musen, kanske därför jag beställde en ny imac

Magic mouse följer liksom med "gratis" då

Hade i och för sig varit billigare att köpa musen separat men varför välja den enkla vägen.

Kände mig liksom lite tvungen att utnyttja denna rabatt.. ett helt år tills nästa ,

Thank God for Thanks Givin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-27 21:47

Apple vill ej ta emot order

La en order på MacBookPro med tillbehör, men får ej Mastercadet accepterat vid betalning. Kollar med bank och loggar på internetbanken, no problems där. Ringer telefonnumret på Apples hemsida: "vi stänger 18:00". Lägger om ordern och skriver in kontonr etc. flera ggr, med samma resultat.
Jag kanske får behålla min gamla PC.
Höll på att bli en switcher ...

Ursprungligen av CUBEIS:

Ska bli skönt att få klämma på nya musen

Låter fin-fint! Grattis!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-27 22:30
Ursprungligen av Björnström:

Låter fin-fint! Grattis!

tack tack. Dock inte min första mac men ack så välkommen.

Mycket dator för pengarna om man jämför med min första mac en Macintosh SE/30 16 MHz 68030 processor.

Tänk vad man drömde om 68040 processorn då när man satt med andra kaffekoppen i handen och väntade på uppstart... så kom 040 : an med fart och dunder

Man var som bortblåst av farten

tänk vad tiden går, tur för oss att utvecklingen går fortare ibland

pss. nu återstår bara att jaga fatt på en "beggad" macbook air har bara blivit "smittad" av den just nu... habegäret i topp..

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2009-11-27 17:53

För min det blev det iWork. Har iWork 06 sedan tidigare och laddade ner demonversionen av iWork 09 härom veckan.:)

Tänkte också köpa Adobe Photoshop Elements 8 men systemkravet var Intel-processor med flera kärnor och jag har fortfarande kvar min iMac G5.:'(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-27 18:12

Någon annan som har lagt märke till att leveranstiden på Magic Mouse igår var 2-3 dagar och nu 5-7 dagar? Ingen prisskillnad men det verkar som att folk har väntat på Black Friday innan de beställer. Synd att jag inte gjorde det med vår iMac, det är ju nästan en 1000-lapp i rabatt.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-11-27 22:19

Jag beställde en- "IMAC 27 /2.66QC/2X2GB/1TB/4850-512MB" - som det står i bekräftelsen.
Beräknad leverans 16/12. Julen är räddad!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-27 22:46

Jaha, då var man helt plötsligt 1762kr fattigare. Det blev följande...

Apple Magic Mouse
Apple Remote
Mini DisplayPort to VGA Adapter
Power Support Air Jacket med spegelfilm för iPhone 3GS
Snoddförsedda iPod nano-hörlurar - Apple

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-11-27 23:22

Ingenting från Apple men väl från Griffin. Blev en Powerdock 4 (ingen rabatt) då alla fyra i familjen har iPhone och en Powerjolt (med rabatt) så man kan ladda två iPhones samtidigt i bilen.

Gick genom studentbutiken och fick gratis frakt på en magic mouse för 625kr. Ok, deal.

Det blev iWorks inhandla för min del. Perfekt att ha när man ska dona på nu.

Bevaka tråden