Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPizza (box)

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Jag vill inte ha en ny iMac. Däremot en Cube II eller en iPizza G4.

And you shall have it:

A Minnesota man has plans to launch his own Macintosh-manufacturing business, building a low-cost, upgradeable Mac called the iBox.

John Fraser, a 21-year-old engineer from Chanhassen, Minnesota, is finalizing the design for his flat "pizzabox" Mac and hopes to go into production in three to four months. If successful, Fraser will be the first third party to make a Mac since Apple shut down its three-year experiment in clone licensing in 1997.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-13 10:34

Omöjligt. Apple skulle aldrig ha firewire- och USB-portar på framsidan. Där faller ryktet.:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-13 10:38

Just så. Borsett från en sak: Man ska kunna ställa den på högkant också.

Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Omöjligt. Apple skulle aldrig ha firewire- och USB-portar på framsidan. Där faller ryktet.:cool:

Ryktet gäller väl att John Fraser ska bygga en dator som kan köra Mac-system, och alltså inte Apple.

Men, killen skall ju bygga Macar baserade på andra Macar. Han köper in nya eller beganade macar. Köper hårdvara till ombyggnaden. Till detta kommer arbetstiden för ombyggnaden.

Man har i alla tider kunnat köpa ombyggda Macar från specialföretag. T ex rackmonterade Macar. Dom har alltid varit läskigt dyra.

Om man bortser från priset kunde den bli rätt fräck

  • Oregistrerad
  • 2003-05-13 11:29

iBox, tyvärr med den sämst placerade ljudingången i mannaminne! :eek:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-13 11:34

Ja, varför sitter den där på sidan? Den ska väl sitta bak? Ljudutgången (hörlursjacket) däremot borde sitta fram. Och modemporten kan de ta bort.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke Seid
iBox, tyvärr med den sämst placerade ljudingången i mannaminne! :eek:

Konceptbild...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-13 11:43

Finns det någon länk för mer info?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-13 11:46

Jag hittade lite länkar på Google. Jag hittade också information om att projektet inte längre heter iBox, utan CoreBox! Här.

Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Jag hittade lite länkar på Google. Jag hittade också information om att projektet inte längre heter iBox, utan CoreBox! Här.

CoreBox låter tuffare

Var donerar man pengar?

1
Bevaka tråden