• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-26 23:24

Som rubriken vittnar om så är jag på jakt efter ett par BT-lurar som stöds av iPod Touch. Jag har en jailbrekad (Blackra1n [funkar klockrent]) 2G med 3.1.2 och jag och min klasskamrat har i några dagar försökt få hans Nokia BH-504 att fungera med min telefon och min iPod. Problemen är dessa:

  1. Endast volymkontrollen på lurarna fungerar.

  2. När man har tagit emot ett samtal så går inte hörlurarna tillbaka till iPodens "signal" utan det är bara tyst i lurarna.

Jag trodde att problemet var att iPod inte stöder A2DP, men efter att ha laddat hem "någonting som gör att man kan påverka BT-protokollen" från Cydia och fått bekräftat att A2DP visst var aktiverat så blev jag lite konfunderad...

Är det någon som vet vad som kan vara fel?
Vad jag vill åstadkomma är följande:
Jag vill koppla min telefon (SE W595) _och_ iPoden till samma lurar. När jag lyssnar på musik och får ett samtal så vill jag att musiken bryts och att telefonen "tar över" headsetet, och när jag lägger på så vill jag att musiken kommer tillbaka.
Att koppla ihop enheterna med lurarna funkar bra. Det är alltså lurarna som inte vill skicka (eller iPoden som inte vill ta emot) kommandona från knapparna på lurarna, samt att musiken inte återkommer efter avslutat samtal.
Det ska tilläggas att headsetet fungerar utan problem med min kompis Samsung P3 (mp3) och hans SE.

Tacksam för hjälp och gärna förslag på headset som uppfyller ovan nämnda önskemål.

MVH
Erik