Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Championship Manager 4

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-29 15:53

Är det någon som har koll på när Championship Manager 4 släpps för Mac?
Finns ju ute till PC sedan någon månad tillbaka.

Spelet finns i och för sig som demo till Mac men någon fullversion har jag inte sett till, åtminstone inte i Sverige.

Någon som vet något?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijonkungen
Är det någon som har koll på när Championship Manager 4 släpps för Mac?
Finns ju ute till PC sedan någon månad tillbaka.

Spelet finns i och för sig som demo till Mac men någon fullversion har jag inte sett till, åtminstone inte i Sverige.

Någon som vet något?

Vilken dag som helst tror jag, du kan förbeställa det på macoteket. Det verkar som det är helt klart för du kan köpa det på ferals hemsida

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-04-29 19:17

Den har redan släppts men det verkar dröja en evighet innan den når Sverige.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-30 12:11

Det var inget kul att höra...
Är ju så otroligt sugen på det!!

Världens överlägset bästa spel om man frågar mig...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-01 13:16

Finns att köpa på Macoteket. Verkar dock vara runt en veckas leveranstid...

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-05-12 18:38

Aahhh! Den kommer ju aldrig, CM 03/04 hinner väl bli klar innan CM 4 når Sverige.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-12 18:58

Det är för jäkla surt!
Jag klarar inte väntan längre!!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-05-13 07:19

Du kan nog glömma det. Inte för att det inte kommer men du kommer inte orka spela det...
Jag har det för PC. På en P4 1,9GHz med 512MB är _endast_ Sveriges 3 ligor outhärdligt långsamt.
Först provade jag med _alla_ ligor...Det tog ca 30 minuter att flytta fram 1 dag!
Med bara Sverige igång så tar det _bara_ ca 2-3minuter/dag.
Dessutom verkar matchmotorn inte _så_ fasligt mycket bättre än förr.
Jag har spelat CM sen CM3, men nu känns det som om jag tappat allt intresse. Spelet är för segt och gränssnittet har blivit sämre med uppgraderingen. Inge kul alls...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-05-13 07:20

BTW, Ferals Mac-portningar har ju inte varit kända för sin snabbhet, så man kan ju undra hur snabbt det blir på en mac, egentligen...

Hmmm.... om det som bollman säger så är det inte positivt, inte med tanke på att jag har en iBook 500 som det ska snurra på.

Dock brukar jag ligga i sängen och har tv:n på samtidigt som jag lirar, men går det för långsamt är det ju sådär kul kanske.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-13 11:44

Det var inget kul att höra... Man kanske får ta och investera i gamla CM3 då?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-05-13 22:50

Det där med gränssnittet känner jag igen, hade stora problem att anpassa mig till CM 3 efter CM 2. Skillnaderna mellan CM 3 och 4 tycker jag inte är så stora, har spelat demot och det är bara några småsaker som jag retar mig på.

Enligt vad jag hört så ska CM 4 vara mer spelbart efter senaste uppdateringen, 4.0.5. Så SI och Feral är på rätt väg i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-13 23:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Onken
Det där med gränssnittet känner jag igen, hade stora problem att anpassa mig till CM 3 efter CM 2. Skillnaderna mellan CM 3 och 4 tycker jag inte är så stora, har spelat demot och det är bara några småsaker som jag retar mig på.

Enligt vad jag hört så ska CM 4 vara mer spelbart efter senaste uppdateringen, 4.0.5. Så SI och Feral är på rätt väg i alla fall.

Jag hade också svårt att acceptera övergången från version 2 till 3. Tycker fortfarande 2:an är grymt på sina sätt. Den bästa upplagan var ju helt klart den original-brittiska!

*Nostalgitripp...*

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-05-15 00:02

Den som har en PC och vill prova en skarp CM4 kan kontakta mig via PM.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-05-15 21:32

Efter vad som verkar en evighet fick jag CM4 idag, äntligen!

Let the games begin!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-15 21:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Onken
Efter vad som verkar en evighet fick jag CM4 idag, äntligen!

Let the games begin!

*Avundsjuk*
Lova att komma med en prestandarapport!

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-05-15 21:44

Efter att ha laddat ner EP3 och testkört lite så kan jag göra det. Den nuvarande versionen som jag har, 4.0.1, suger verkligen.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-05-16 23:48

Efter att ha spelat lite så kan jag väl säga att jag är rätt så nöjd. Har version 4.0.5 nu och tycker att det går hyfsat snabbt, kunde dock vara något snabbare för ibland kan det bli en lång väntan(speciellt på matchdag). Kör 21 ligor och 5 nationer på min G4 933 MHz med 768 MB RAM.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-16 23:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Onken
Kör 21 ligor och 5 nationer på min G4 933 MHz med 768 MB RAM.

Jäklar! Jag brukar lira med tre-fyra ligor så då lär det väl gå undan...
Några nackdelar jämfört med 01/02, som du ser det?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-05-17 00:03

Jadå massor... Nej skämtar bara.

Det lilla jag har hunnit upptäcka är att man inte kan välja en bakgrundsliga som förgrund, och vice versa, när man väl startat spelet. Sen har jag ett litet problem med filtreringen när man ska välja ut startelvan, det blir en massa klickande. Så förstås dom småbuggar som fortfarande gömmer sig i spelet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-17 00:05

Men omdömet som sådant är bra?
På en skala från 1-10?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijonkungen
Men omdömet som sådant är bra?
På en skala från 1-10?

Ger det en 7

Matcherna är så mycket roligare nu och man får mycket bättre koll på spelare och taktik...

Är något segt får se om det blir bättre när jag uppgraderar det.

Går inte byta språk heller vilket är irriterande, för det ska väl finnas på svenska eller?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-05-17 00:11

Jag är nöjd med spelet så en sjua blir det nog.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-17 00:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Erik Granberg
Går inte byta språk heller vilket är irriterande, för det ska väl finnas på svenska eller?

Ja, det fanns ju i gamla spelet. Men jag tillhör de som spelade gamla CM2 (brittisk version) och ställer alltid in spelet på engelska och pund som valuta.
När man vant sig vid det är det svårt att byta. Då blir det ju som ett annat spel!

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-05-17 00:18

Den europeiska versionen skeppas väl för tillfället och i den ska man kunna välja svenska som språk. Om man har den brittiska utgåvan får man vänta till SI släpper en language-pack, som egentligen skulle följa med Enhancement pack 3 men som nu inte gjorde det.

Edit: Vill bara klargöra en sak. Det som förut kallades ligor är det som nu kallas för nationer så med gamla mått mätt så kör jag bara fem ligor.

Senast redigerat 2003-05-17 00:37

Skulle det inte vara seriespel för reserv och u18 lagen med, har för mig jag såg det på nåt screenshot.

Nån som hittat nån billig spelare värd att köpa en?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-09-09 16:04

Ni har väl sett att Sports Interactive och Eidos går skilda vägar efter CM03/04? Om inte kan ni läsa mer här.

Citat:

Both parties will retain their respective intellectual properties, with Eidos retaining the name Championship Manager and Sports Interactive keeping ownership of the player database and source code.

1
Bevaka tråden