Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta fläkt på Powerbook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-10-17 00:10

Hej!

Har en powerbook 1,67a och fläkten har varit nåt skumt med sedan tillverkning. Snackade med butiken om det en gång men då var det för sent, dock har de bekräftat att det just är bara fläkten det låter om, annars är allt bra.
Har aldrig kommit mig för att byta ut den men tänkte sälja den nu och funderar på saken.
Allt funkar alltså som det ska men bara att den låter för mycket och på ett annorlunda sätt. Finns det två fläktar? Det låter endast från vänster sida.
Vet någon vad det kostar att byta ut en fläkt och var man kan göra det? Finns det nåt alternativ till megadyr macservice? Vill ju inte gå i förlust på beg-försäljningen..

Öppna datorn och kolla

DIY Mac & iPod Repair - iFixit

  • Medlem
  • 2008-10-17 00:34

ok detta var ju en helt grym sida!
tack för den.

dock var det den mest avancerade och längsta beskrivning jag nånsin läst och jag skulle inte våga mig på det själv.
Jag fattar för övrigt inte om man verkligen skulle ta ut ALLT enligt beskrivning för att bara få ur fläkten. När man väl kom till steg 43 där man lyfter ut fläkten stod det heller inget OM själva fläkten.. kan man laga den själv? Var köper man en ny? osv.
Hur som helst var det ändå en cool sida jag kommer att kolla in fler gånger.

Men... så hur får man då hjälp med detta av nån som kan mer och vad kostar det...?

Firman ifixit.com säljer delar därav att de visar hur man BYTER och har inget intresse av att visa hur man FIXAR...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-11-26 00:51

Lite gammal tråd men jag kan rekommendera Apple Mac Parts and Repairs from VIS Ltd om man skall beställa från sverige. Några kronor dyrare på prislappen men man slipper tullen!

1
Bevaka tråden