• Medlem
  • Hortlax
  • 2009-11-25 13:59

Har uppdaterat till OS 10.6.2 och kan inte konfigurera mailkonton som ligger utanför min leverantörs server. För att prata klartext så har jag riksnet.se som operatör och det mailkontot som har in och utgående post där funkar helt OK. Men sen har jag en annan leverantör ( communique.se) där jag har två mailadresser och att konfigurera dessa konton verkar helt omöjligt. Det är alltså frågan om samma server för utgående post (riksnet) men en annan server för inkommande post (communique). Det är när jag försöker konfigurera post till servern hos communique.se som mail ballar ur, det t.om. går ur programmet och skickar meddelande till apple. Någon annan som märkt detta problem. Har fått speciella password från båda leverantörerna för att det ska fungera och det gör det i Windows (med Outlook) och det fungerade även med Mail -programmet som ligger i OS 10.5 och 10.6.1. Men i 10.6.2 är det stört omöjligt. Någon som märkt av detta problem.? Själv har jag löst det genom att använda Thunderbird som mailprogram och då är det hur lätt som helst att konfigurera postkontona, men de är ju lite av nödlösning,