Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skriva ut med min Epsonskrivare - patronerna stöds ej

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Salem
  • 2009-11-24 18:55

Hej. I och med min senaste uppdatering av drivrutin för min Epson stylus photo r360 skrivare så verkar stödet för ej original bläckpatroner vara mkt sämre. Jag har varken råd eller lust att köpa Epsons svindyra "clariabläck" patroner, jag har en jättebra och billig shop på nätet som jag brukar handla från (handyink.com). Jag kunde skriva ut 3-4 ggr med mina nya "felaktiga" patroner (efter en uppd jag var tvungen till som sagt), men nu gnäller skrivaren direkt så fort jag försöker skriva ut. Hur ska jag göra för att komma runt detta uppenbara tjyvknep från Epsons sida?

OS: Snow leopard 10.6.2.
Skrivare: Epson Stylus Photo R360.

Jag tror inte det går utan att nedgradera till tidigare version - och det är frågan om din skrivare tillåter det.

För övrigt anser jag att om du inte tycker dig ha råd att driva skrivaren du har, köp då en annan skrivare.

Själv slutade jag söla med skrivare för foto för flera år sedan och skickar numera hela rasket till crimson.se.

  • Medlem
  • Salem
  • 2009-11-24 19:29

Tycker bara det är onödigt att köpa överdrivet dyra patroner när det i flera års tid har fungerat bra med ett billigare alternativ. Jag skriver inte ut primärt fotografier, även om det råkar vara en sådan typ av skrivare. Att nergradera är ju inte ett alternativ. Så, hur ska jag få det att funka som sagt?

Då har du väl tre alternativ då;

a) köp en annan skrivare
b) köp original fast det är dyrt.
c) sluta skriv ut, skicka till Crimson.se

Kontakta din patronleverantör och be att få nya patroner som fungerar i skrivaren är rimligt alternativ!

  • Medlem
  • Salem
  • 2009-11-25 14:47

Funkar inte att skriva ut "okopplat" heller så det är något fel på patronerna. Det har antagligen ingenting med den nya drivrutinen att göra även om det hände i samma veva som den installerades. Jag ska testa att köpa originalpatroner när jag har råd.

Ursprungligen av danfun:

Funkar inte att skriva ut "okopplat" heller så det är något fel på patronerna. Det har antagligen ingenting med den nya drivrutinen att göra även om det hände i samma veva som den installerades. Jag ska testa att köpa originalpatroner när jag har råd.

Tycker du ska kolla med din leverantör som sålt icke fungerande patroner till dig i första hand!

  • Medlem
  • Salem
  • 2009-11-26 13:59

Ja, det visade sig att ljus cyan (T0805) patronen var defekt. Det funkar att återinstallera den gamla patronen, men skrivaren vägrar kännas vid den nya.

1
Bevaka tråden