Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Andra lösningar än Airport Express för att skicka ljud till fjärrhögtalare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-23 11:48

Jag letar efter några trådlösa högtalare som funkar direkt med iTunes.

Alltså inte en lösning med Airport Express och en receiver.

Creative har några prylar som ska funka med iTunes men det borde väl finnas fler lösningar.

Helst som kan styras från iTunes utan program emellan.

Janne

Jag förstår inte skillnaden... Du säger att du inte vill ha en Airport Express, och sedan länkar du till en annan lösning som fungerar nästan exakt likadant. Sämre, tycker jag, eftersom den kräver två externa apparater, både mottagaren och USB-sändaren.

Det behövs ingen receiver för att köra med Airport Express. Det räcker med en Express och ett par aktiva högtalare. Och då slipper du dessutom att koppla in en USB-pryl i din dator, vilket du måste med Creative-lösningen du länkade till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-23 13:04

Min länk var bara ett exempel på en lösning som finns. Fördelen med den är att man kan skicka ut annat ljud än från iTunes.

Läs min första mening!!!

Janne

Via programmet Airfoil kan du skicka ljud från vilket program som helst till en Airport Express.

Ursprungligen av jannes:

Jag letar efter några trådlösa högtalare som funkar direkt med iTunes.

Ursprungligen av jannes:

Läs min första mening!!!

I ditt första inlägg nämner du aldrig något annat program än iTunes, så jag förstår inte varför jag ska läsa om din första mening. Där står bara iTunes.

Att du vill skicka från andra program nämner du inte förrän i det andra inlägget. och detta går som sagt också att fixa, via Airfoil.

Och om det bara handlar om att skicka ljud från andra program än iTunes, så är både trådens rubrik och forumplacering fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-23 13:56

Tack men ursäkta att jag störde

Senast redigerat 2009-11-23 14:40

Tråkigt att du reagerar så här - jag förstår inte alls varför. (Kan tillägga att jannes även har skickat ett argt PM till mig).

Jag har bara försökt förmedla att Airport Express kan vara minst lika bra som andra lösningar. Men om du har något principiellt emot Airport Express, så kunde du ju berätta det.

Du placerade tråden i iTunes-forumet, och pratade bara om iTunes i första inlägget. Du pratar t.o.m om att styra det från iTunes - så hur skulle någon ens kunna ana att det handlade om att skicka ljud från andra program?

Det du vill göra går att göra med: valfritt program + Airfoil + Airport Express.

Men eftersom den lösningen tydligen är bannlyst, och eftersom det tydligen inte alls handlar om iTunes, så flyttar vi tråden från "iTunes" till "Kringutrustning" i stället. Jag har också ändrat trådens rubrik, så att den stämmer bättre överens med trådens frågeställning.

Så hoppas jag att några andra kommer hit och hjälper dig hitta andra alternativ.

/Mod

Senast redigerat 2009-11-23 17:12

[OFFTOPIC]
Kan inte annat än hålla med Jesper - hur tänkte du här, jannes? Förstår inte riktigt hur man kan bli sur när någon försöker hjälpa en.
[/OFFTOPIC]

1
Bevaka tråden