Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ännu en knäppgök! :)

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-11-23 12:13

Hej på er!
Ska försöka fatta mig kort, inte så lätt men jag gör ett försök!
Malin, -86:ans årsmodell, finlnadssvensk = pratar som ett mumintroll och kalls därför för "Mumin" bland vänner, bekanta och även på jobbet. Flyttade till Sverige -06, bott i Stockholm, Malmö men numer bor jag en bit utanför Alingsås där jag köpt en liten mysig röd stuga!
Jobbar som 2:a styrman på ett fraktfartyg, m/s Stena Forecaster, trivs bra med mitt arbete men har planer på att plugga vidare till kapten och sen läsa sjöfart & logistik så man kan få ett bra jobb iland med. Inte alltid så lätt att vara borta 4 veckor åt gången men att vara hemma 4 veckor, de är gött!

De 4a veckorna jag är hemma går till till att träna drag med mina hundar, tre Siberian Huskys, har även börjat tävla en del så åker runt om i landet för att tävla. Annars gillar jag fotografering och har en Canon Eos 450D som jag håller på att lära mig och försöka luska ut alla funktioner.

När jag gick i lågstadiet kom jag i kontakt med min första mac, brukade gå till mammas jobb efter skolan och vänta tills hon slutade och då fick jag sitta vid hennes dator, kommer ihåg det färggranna äpplet, det var en liten fyrkantig burk.
Gick flera år innan jag själv ägde någon dator men min bror köpte en PC och så har det även blivit för mig, men en Mac, det är ju liksom alltid en Mac! Lite finare och lite bättre! Så en sådan har jag alltid velat ha men det har inte bara blivit av men nu i år fick jag tummen ur och gick och köpte mig en Mac Book Pro.
Kan inget om datorer men kämpar på och försöker hänga med lite och nu verkar det ju som jag hittat stället jag kan vända mig till om jag har problem!

En bild på mig och Wilda från en tävling och den andra är från jobbet.

Ha det gött!

Välkommen!

Om ingen sagt det ännu - Välkommen till den ljusa sidan! (Det är den traditionella hälsningen till nya Mac-användare som tidigare kört med PC.)

Imponerande webbsida du har.

Förresten: Om du någon gång legat vaken och undrat vad en fjolldrink är, så sök här på 99, eller på google som pekar dig tillbaka hit.

Välkommen Malin!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-11-23 14:52

Välkommen till det förlovade landet Mac

Här på 99 har vi en "Digitalfoto"-avdelning, bl a med tråden "Vi som har FlickR-konto".

Jag hade en granne på Öckerö, Magnus Svensson, han är väl styrman på ngn Stena Carrier eller ngt sånt... Magnus har fått höra en del eftersom hans pappa var den som släpade in en laddad mina från Första världskriget in i Göteborgs fiskhamn - halva stan stängdes av.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-11-23 22:53

Tack så mycket!

He he, ska kolla med grabbarna i morgon hur många som känner denna MAgnus, måste vara någon, Stena är inte så stort och inte sjöfarten heller i Sverige!

Ja de där Siberian Husky asså... fantastiska hundar. Brorsan hade två stycken förut och de var som livs levande nallebjörnar. Skällde aldrig, ville bara vara bästa kompis, barn kunde hänga å klänga på dom utan en enda min. Den ena hade lite björnhund i sig och han gillade de klassiska hundgrejerna som apportera och leka med bollar osv. Den andra som var renrasig hon tittade bara tillbaka om man kastade en pinne "jaha... nu ligger pinnen därborta... något annat?". Om andra hundar ville mopsa upp sig när de möttes i skogen så kunde de visa vargen inom sig i 2 sekunder. "Jag bestämmer" sa de sen var det bra med det.

Lycka till med macen.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-11-24 20:39

Ja, de är de! Mina skäller inte direkt men när man tar fram sälarna och skall dra, då sätter dom igång och ylar som aldrig förr. Barn älskar dom och är hur mysiga som helst. Men som du skrev om pinnen så är dom väldigt speciella och gör vad dom själv känner för!

Tack, kan behövas!

Oj har du sälar också! De förstår jag att hundarna gillar att leka med.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2009-11-24 21:58

HAHA! Oooops, sElarna skall det stå! Inte första gången det blitt fel!

Ursprungligen av _malin_:

HAHA! Oooops, sElarna skall det stå! Inte första gången det blitt fel!

Släkt med elektriska ålen?

sEl, 220V, max 16Ampere ....

Ursprungligen av Goflorp:

Släkt med elektriska ålen?

sEl, 220V, max 16Ampere ....

Nja, hon menar väl SE/30...

LCR

Som jag minns det var brorsans huskys väldigt glada i att bada. Ett par sälkompisar kanske inte vore helt fel. Kolla på det! Nej nu ska jag vara snäll igen ...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-11-25 09:22

Så så, var snälla nu

Välkommen Malin!

Välkommen hit, hoppas du kommer få mycket tips och trix och kanske dela med sig av nått

1
Bevaka tråden