Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kostnad för hemsida

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tror ni det skulle kosta att få en sida liknande denna skapad av någon med rätt kompetens?

BFK Bygg i Uddevalla

Har fått en prisuppgift som jag kände var lite i överkant för att uppdatera en befintlig sida, till att likna den ovan.

Är i valet och kvalet om jag själv skall ta mig tiden att skapa nått liknande, men känner mig lite osäker kring vad som krävs i programväg.

  • Medlem
  • City
  • 2009-11-22 18:57

Det är ganska många faktorer som avgör ett pris så det kan vara knivigt att ge exakt råd.

Men om vi säger att designen skall likna länkad sida ganska mycket både vad gäller layout, innehåll och vissa funktioner som bildspel mm så borde en byrå rimligtvis ha ett förslag klart på designfronten på under 6 timmar.
När det gäller administrationen är det lite svårare men låt säga att du kommer driva sidan med en opensource-lösning t.ex. wordpress så blir det några timmar för programmering av CSS, system och infogande av plugins etc.
Om jag tar i lite grann i överkant och du som kund har en väldigt klar bild på vad du är ute efter så är upp till 3 arbetsdagar något att förvänta sig i tid för en sida, klar för leverans.
Timpris mellan 400-800 borde inte vara svårt att hitta med denna tidsangivelse.

Som sagt det är väldigt svårt att uppskatta utan att vara insatt i önskemål osv.

Fler kan säkert posta i tråden och ge andra bra/bättre exempel.
Billigast är ju att anlita en kompis eller att göra det själv

Förstår att det är många faktorer som spelar in, men kände ändå att jag ville lägga ut frågan på 99 då jag vet att det finns kunskap inom området här

Det jag reagerade på var väl att det var uppgradering av en befintlig sida som detta gällde, men kan väl tänka mig att det i princip tar lika lång tid när man gör om designen rätt radikalt.

Jag har en klar bild över vad jag vill ha, sammanfattat i ett worddokument. Priset jag fick var baserat på 15-22 timmars arbete, och då inkluderas allt fram till publicering. Deras timdebitering var 695kr/h plus moms, vilket har stigit rätt markant sedan de gjorde den första sidan åt oss 2006. Och det är väl det som gjort att jag reagerat.

Sitter dock och läser en del om Wordpress nu, och blir mer och mer sugen på att ge det ett försök själv!

  • Medlem
  • City
  • 2009-11-22 19:51

Man brukar skilja på nyproduktion och löpande arbete när det gäller timpriset. Om ni har varit kund hos dom i tre år så berätta för dom hur du känner och att du gärna skulle vilja diskutera debiteringsnivåerna.
Som kund har du (bortsett från svårigheten att hitta en byrå man är nöjd med) fördelen på din sida eftersom branschen omfattas av så väldigt många företag som erbjuder dessa tjänster.
Trogna kunder belönas ofta med lägre timpris i de flesta fall om samarbetet är givande.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-11-23 10:02

Hejsan!

Jag skulle vilja ge lite information om vad vi kan erbjuda kring ämnet.

Vi är ett nätverk av programmerare och designers och vi finns på Creators.se -vi har inget timpris eller startavgift, utan vi jobbar efter en budget kunden själv anser sig ha råd med. Detta är blivit mycket populärt.

BFK Bygg i Uddevalla som Ni visa i forumet, skulle jag tippa på att någon liknade sida hos oss skulle kosta max 10 000:- och då är det inkl både design förslag och kodning av hela sidan. (Ni väljer ett designförslag själv)

läs mer på Creators - Där idéer blir verklighet - Design och kodning av logotype, hemsida, reklam, banner

med vänlig hälsning Gustaf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-23 10:58
Ursprungligen av GKC:

Hejsan!

Jag skulle vilja ge lite information om vad vi kan erbjuda kring ämnet.

Vi är ett nätverk av programmerare och designers och vi finns på Creators.se -vi har inget timpris eller startavgift, utan vi jobbar efter en budget kunden själv anser sig ha råd med. Detta är blivit mycket populärt.

BFK Bygg i Uddevalla som Ni visa i forumet, skulle jag tippa på att någon liknade sida hos oss skulle kosta max 10 000:- och då är det inkl både design förslag och kodning av hela sidan. (Ni väljer ett designförslag själv)

läs mer på Creators - Där idéer blir verklighet - Design och kodning av logotype, hemsida, reklam, banner

med vänlig hälsning Gustaf

Kanske lägga lite tyngd på att fräscha upp er egen sida?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-11-23 11:15

well..creators hemsidan är bara en plattform, och det mesta sker bakom fasaden.

men det kommer att ske förändringar efter nyår, allt jag kan säga nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-23 12:00
Ursprungligen av GKC:

well..creators hemsidan är bara en plattform, och det mesta sker bakom fasaden.

men det kommer att ske förändringar efter nyår, allt jag kan säga nu

Jag själv som arbetar inom just webb/digitalt över nät och liknande ryggade rätt snabbt tillbaka när jag såg siten. Bara en parantes.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-11-23 13:24

..jag förstår vad du menar fullt ut. jag kan dock inte personligen påverka utseendet så mycket, mer än att vi kommer och göra om efter nyår

Är i valet och kvalet om jag inte skall göra det själv. Har inte jätte stora krav egentligen, gjort en del sidor tidigare, dock ett par år sen. Så ger det nog ett försök, kan vara värt 15k iaf

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-11-24 08:15

..du gör som du vill ..10papp tar vi lycka till!!

Hej!

Prova kan man alltid göra själv och om du har kunskapen så fungerar det jättebra. Men jag har lärt mig under mina 6 månader i webbranschen (praktiserar bara än så länge) att det finns extremt mycket man inte kan som är viktigt för en hemsida. Jag kan inte påstå att jag är något ess på kodning men jag kan grunderna för att skapa en bra hemsida och sökmotoroptimera i både kod och text.

Jag hjälper gärna till om du behöver hjälp med något eller vill ha någon att bolla ideér med. Eftersom jag inte har någon lång erfarenhet eller ens är säker på att jag är till någon nytta så hjälper jag gärna till gratis för att få erfarenheten och få chansen att lära mig mer.

/Anna

I en diskussion i lougen så postade jag just denna länk till en video som börjar med att en kund frågar "Vad kostar en webbsida" / "Hello. I need a webbsite. How much does it cost?"

YouTube - web design project manager v Client

Ursprungligen av Taz_1999:

I en diskussion i lougen så postade jag just denna länk till en video som börjar med att en kund frågar "Vad kostar en webbsida" / "Hello. I need a webbsite. How much does it cost?"

YouTube - web design project manager v Client

Kul Kul

Självklart, detta är hemsidan som den sett ut sen 2006 utan uppdateringar:

Rayline AB

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-11-30 10:25

hihi rolig film

..av ren nyfikenhet, finns det någon länk man kan få se hemsidan Marcus_R?

Det verkar som om priset på en website varierar oerhört beroende på vilket företag som begär offert, även om sidan hypotetiskt skulle vara exakt likadan. Tyvärr.
Webbyrån kollar upp omsättningen på kunden och opps, där finns det lite budget för hemsidan. 200.000:-. Samma hemsida till lilla bengan nära kånken, 35.000:-.
Detta är ett antagande med viss verklighetsförankring.

1
Bevaka tråden