Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se upp för Air-kopior

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Cheap Wholesale Apple Laptops & Notebooks - Buy China Cheap Wholesale Apple Laptops & Notebooks from Chinese Wholesalers | DHgate

Macbook Air kopieras skamlöst av kineserna.
Gissar att det snart kommer dyka upp en massa sånt här på både ebay.co.uk och blocket...

Tydligen har de flesta Atom-CPU med så de kommer säkert krängas med Leopard på elelr ngt sånt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-21 15:41

Wow, äntligen finns Macbook Air utan problem med överhettning?

Skämt åsido, jag tycker nog att Apple borde lanserat Air med atom istället. Det är ju trots allt en dator byggd för portabilitet och inte prestanda. Vad jag förstått ser de flesta trots allt airen inte som en huvuddator...

Jag vill emest varna lite, det blir kul när de här fuskemaskinerna dyker upp begegnade på alla auktionssiter. Hur många kommer köpa en kopia i tron att de gör en jättebra affär?

Att de sedan är rena skitet är ju en annan femma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-21 21:24

Sorry, förra inlägget blev mer offtopic än vad som menades från början. Jag undrar bara varför det är givet att de är dåliga. Chassit eller elektronik eller vad avsåg du? Tydligen verkar de ju vara av plast och det är ju en sak men i övrigt...

Jag skulle nog köpt en som alternativ till de vanligaste netbooksen. De är ju ändå rätt billiga. Jag menar bara att jag inte vet om billiga netbooks är överrepresenterade hos produkter med bristande kvalitet. De är förmodligen inte ljuddesignade på samma sätt som Mercedes bildörrar och man lär inte kunna gå tillbaka till "affären" om man tycker att datorn vickar lite för mycket när man sätter ned den på bordet men har man ett lite mer pragmatiskt förhållningssätt kan man då tycka att det finns viktigare aspekter när det kommer till en bärbar dator (pris/funktion inte minst). De verkar ju ändå ha OS X.
Dessutom, bara för att en dator t.ex. "knarrar" innebär ju inte det att den går sönder tidigare än en datorn som inte gör det. Jag har dock inte alltför stor erfarenhet när det kommer till "märkeskopior". Vet bara att ibland kan de vara minst lika bra som originalet, ibland gå sönder efter en vecka (en "Breitling" som en svåger köpte i Thailand).

Därmed inte sagt att du gör fel när du varnar, absolut inte.

Ja, denna ser mkt lik ut sin beskrivningen. Aluminium, ja visst! MacBook Pro MB991LL/A 13.3-Inch Laptop...USD5713.60 Wholesale Price at DHgate

EDIT: Med en enorm gnutta sarkasm, men jag hoppades på att det vore underförstått...

Senast redigerat 2009-11-23 11:51
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-22 18:57

Häftigt! Apple-märket under skärmen verkar sitta snett. Klisterlapp?
Och tangentbordet är komplett med Windows-tangent.

Den som kanske bjussar 10 lök för en lätt begagnad maskin och får en sån här lär ju inte bli glad.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-11-22 20:10

Den ser ju knappt ut att vara i aluminium. Man ser helt klart ett det är billig plast. Och hela burken ser ju inget vidare ut...

1
Bevaka tråden